آخرین اخبار و جزئیات خسارات بارش‌های سنگین در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان آخرین جزئیات خسارت بارش‌های گلستان را اعلام کرد.

آخرین اخبار و جزئیات خسارات بارش‌های سنگین در گلستان

نعمت الله حاجی زاده با اشاره به خسارت های ناشی از بارندگی اخیر در گلستان، اظهار کرد: به دنبال ورود سامانه ناپایدار جوی که از عصر روز گذشته وارد استان گلستان شد تا حوالی ساعت یک بامداد ادامه داشت.

وی افزود: بیشتر بارش های این سامانه بارشی در غرب استان گلستان و شهرستان های کردکوی و بندرگز بود و بیشترین بارش در درازنو به ثبت رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه از نگاه قوانین مدیریت بحران فعالیت این سامانه بارشی و اثرات ناشی از آن بحران تلقی نمی شود، تصریح کرد: اگر به دنبال فعالیت این سامانه بارشی اتفاقاتی هم در سطح استان گلستان رخ داده یک حادثه تلقی می شود و خوشبختانه با حضور به موقع فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی و امدادرسان اقدامات لازم انجام شد و خسارت آنچنانی در پی نداشت.

حاجی زاده آبگرفتگی تعدادی از منازل مسکونی، آسیب جزیی به مسیر اصلی محور گرگان به کردکوی، ریزش و رانش جاده در محور خوش ییلاق و مسیر ناهارخوران به زیارت را از جمله خسارت های این سامانه بارشی عنوان کرد و افزود: با توجه به اطلاع رسانی قبلی، دستگاه های اجرایی و عملیاتی در آمادگی کامل بودند و با ورود به موقع نیروهای امدادی مشکلات به وجود آمده برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان خسارت ناشی از سامانه بارشی اخیر جمع بندی نشده است، تأکید کرد: در حال حاضر تیم های ارزیاب در حال بررسی و رصد هستند تا میزان خسارت جمع بندی و اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه بارندگی اخیر خسارت جانی در پی نداشت، خاطرنشان کرد: البته تلفات تعدادی از احشام سبک در شهرستان بندرگز گزارش شده که آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست. 

به دنبال فعالیت سامانه ناپایدار جوی که از روز گذشته وارد استان گلستان شده شاهد بارش های رگباری باران و آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط استان بودیم و بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب و ریزش کوه، محور خوش ییلاق مسدود شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد.

همچنین بر اساس گزارش هواشناسی گلستان از ظهر امروز(چهارشنبه ۲۷ مهر) از شدت فعالیت این سامانه بارشی کاسته خواهد شد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47733

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر