ماجرای آتش زدن دو مدرسه در حوادث اخیر زاهدان

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در جریان آشوب‌های اخیر دو مدرسه زاهدان آتش گرفته و بخشی از کتاب‌های دانش آموزان که در انبار قرار داشت، سوخت.

ماجرای آتش زدن دو مدرسه در حوادث اخیر زاهدان

 مشاور وزیر آموزش و پرورش جزییات آسیب و آتش گرفتن دو مدرسه زاهدان در جریان اغتشاشات اخیر را توضیح داد.

حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی  درباره آسیب به دو مدرسه زاهدان اظهار کرد: در جریان آشوب‌های اخیر دو مدرسه زاهدان آتش گرفته و بخشی از کتاب‌های دانش آموزان که در انبار قرار داشت، سوخت.

وی افزود: اغتشاشگران هفته گذشته به صورت شبانه به این دو مدرسه آسیب زدند همچنین شیشه‌های تعداد زیادی از مدارس شکسته شد.

‌مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرایدار یکی از مدارس می‌خواهد مانع از آسیب به مدرسه شود اما مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، انبار کتاب‌های دانش آموزان را آتش می‌زنند و آتش به سایر نقاط مدرسه سرایت می‌کند.

وی گفت: در این ماجرا دو کلاس مدرسه آسیب جدی دیده و سایر نقاط مدرسه دود گرفته می‌شود. در این مدرسه ۱۵۰۰ دانش‌آموز در دو شیفت تحصیل می‌کنند و با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد دانش آموزان فعلاً از فضای جانبی مدرسه استفاده کنند.

خان‌محمدی مطرح کرد: مدرسه استقلال نیز دچار آسیب شدید شد، اغتشاشگران قفل مدرسه را شکانده و وارد شدند، مواد آتش‌زا به همراه داشتند و کتاب‌ها، مدارک و تجهیزات اداری آتش گرفت. خوشبختانه در طبقه دوم و سوم موادی که برای اشتعال قرار دادند، عمل نکرد، طبقه اول مدرسه دچار آسیب جدی شد که تا امروز اصلاح اولیه نهایی خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45695

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر