مخالفت مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره معلمان بازنشسته

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: متأسفانه با این وجود، رقم پرداختی به معلمان با بیش از یک سال تأخیر، پرداخت می‌شود به نحوی که معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ تا این لحظه دریافتی نداشته اند.

مخالفت مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره معلمان بازنشسته

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر پرداخت چند مرحله‌ای و ۲۰ درصدی پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته آموزش و پرورش، گفت: در نشست امروز کمیسیون مجلس با وزیر آموزش و پرورش، این کمیسیون با پرداخت چندمرحله‌ای و ۲۰ درصدی پاداش پایان خدمت معلمان مخالفت کرد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته، عنوان کرد: به طور معمول در سنوات گذشته دولت در لوایح بودجه رقم بودجه را پیش بینی می‌کرد و این پاداش با یک سال تأخیر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه با این وجود، رقم پرداختی به معلمان با بیش از یک سال تأخیر، پرداخت می‌شود به نحوی که معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ تا این لحظه دریافتی نداشته اند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه، وزارت آموزش و پرورش و معاون پارلمانی ریاست جمهوری، به مسئولان اجرایی تأکید شد که تأخیر بیش از حد در این موضوع به صلاح نیست.

وحیدی افزود: همچنین مقرری ماهانه صندوق بازنشستگی کشوری معلمان، از صندوق بازنشستگی کشوری تا به امروز نیز با ۳ ماه تأخیر در آموزش و پرورش مواجه شده که در قانون پیش بینی شده در صورتی که صندوق توانایی پرداخت نداشته باشد، سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به پرداخت اقدام کند ولی با تأخیر مواجه شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: مقرر شد رئیس کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای فوری برای پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه داشته باشد و پیشنهاد ما در کمیسیون آموزش این است که این پاداش به صورت یکجا به  معلمان پرداخت شود.

وحیدی یادآور شد: پرداخت پاداش پایان خدمات معلمان سال ۱۴۰۰ باید جز پرداخت‌های اولویت دار دولت باشد و در نشست امروز کمیسیون آموزش، اعضا با پرداخت چند مرحله‌ای و ۲۰ درصدی آن به معلمان مخالف هستند.

 

منبع: نمایندگان ما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44990

ارسال نظر