خبر مهم برای معلمان بازنشسته

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروز درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال کمترین چالش در حوزه نیروی انسانی را داریم.

خبر مهم برای معلمان بازنشسته

 صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروز درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال کمترین چالش در حوزه نیروی انسانی را داریم چرا که شاهد همکاری خوب سازمان اداری و استخدامی و دانشگاه فرهنگیان بودیم و در بحث کمیت و کیفیت نیروی انسانی برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است.

وی افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی اصلاح کلی و ۳۰ تا ۴۰ درصد اصلاحات جزئی داشتند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تأمین سرانه آموزشی و بهداشتی مدارس گفت: در سال جدید ۷۵ هزار معلم تازه نفس به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شدند و با تمهیدات مرکز نیروی انسانی وزارتخانه کمبود نیروی انسانی جبران شده و کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت.
 در سال جدید، ۷۵ هزار معلم تازه نفس به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شدند همچنین پیشنهاد شده است که ساعت تدریس بازنشستگان یک‌سوم در نظر گرفته نشود و کامل باشد که در مرحله اجراست.

وی در یک برنامه رادیویی متذکر شد: آموزش در سال تحصیلی جاری حضوری است همچنین در بستر شاد فرصت آموزش مجازی فراهم و تلاش می‌شود در حد نیاز با توجه به اقتضائات از بستر شاد استفاده شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز درباره کمبود معلم گفته است: هرسال کمبود معلم داریم، ظرفیت خالی معمولاً با حق‌التدریس یا اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان جبران می‌شود. چون میزان اضافه تدریس بازنشستگان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، یک‌سوم ساعات بود و در دوره ابتدایی یک‌سوم ساعت کار معلم، هشت ساعت می‌شود، اگر بخواهیم بین سه معلم تقسیم کنیم، دانش‌آموز ابتدایی با معلم واحد ارتباط نمی‌گیرد بنابراین پیشنهاد شد که ساعت تدریس بازنشستگان یک‌سوم درنظر گرفته نشود و کامل باشد که در مرحله اجراست.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43759

ارسال نظر