آمار صداوسیما از تعداد جان‌باختگان اعتراضات اخیر

صداوسیما در بخش خبری ۲۰:۳۰ از افزایش تعداد جان‌باختگان تجمعات اخیر در کشور خبر داد.

آمار صداوسیما از تعداد جان‌باختگان اعتراضات اخیر

بخش خبری اول مهر ۲۰:۳۰ صداوسیما درباره تعداد جان‌باختگان تجمعات اخیر در کشور اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان بر اساس آمارهای غیررسمی افزایش یافته و به تعداد ۳۵ نفر رسیده است؛ همچنین این بخش خبری اعلام کرد که آمار رسمی تعداد جان باختگان را نهادهای مسئول به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.

این در حالی است بخش خبری ۲۰:۳۰ صداوسیما (۳۱ شهریور) آمار غیررسمی تعداد جان باختگان تجمعات اخیر در کشورمان را ۲۷ نفر اعلام کرد؛ چند ساعت قبل تر از آن هم بخش خبری ۱۴ صداوسیما آمار غیر رسمی جان باختگان وقایع چند روز اخیر را ۱۷ نفر اعلام کرده بود. 

در بین افراد جان باخته تعدادی از بسیجیان که همراه پلیس وظیفه تامین امنیت را بر عهده داشتند هم وجود داشته و در حقیقت این افراد بخشی از شهدای امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند؛ تعدادی از عوامل انتظامی هم وظیفه تامین امنیت را بر عهده داشتند در این تجمعات از سوی معترضان مجروح و مصدوم و یا شهید شده اند‌. 

برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند که سناریوی کشته‌سازی در تجمعات اخیر ایران در دستور کار سرویس‌های امنیتی بیگانه به منظور اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آنان بوده است./ برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43388

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر