شغال وحشی باز به اهالی قوژد حمله کرد

این گونه در نخستین حمله خود در دهم شهریور امسال موجب مصدومیت سه نفر و در حمله اخیر منجر به مصدومیت چهار نفر شد که دو نفر دچار خراش‌های متعدد و دو نفر دیگر مصدومیت بیشتری را دارند.

شغال وحشی باز به اهالی قوژد حمله کرد

محمدجواد علیپور رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر گفت: یک قلاده شغال برای دومین بار در این ماه  به اهالی این روستا در شب حمله کرده است که با همکاری اهالی روستا موفق به شناسایی و معدوم سازی این گونه مهاجم شدیم.

او افزود: این گونه در نخستین حمله خود در دهم شهریور امسال موجب مصدومیت سه نفر و در حمله اخیر منجر به مصدومیت چهار نفر شد که دو نفر دچار خراش‌های متعدد و دو نفر دیگر مصدومیت بیشتری را دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر ادامه داد: شغال در زمان خواب و با ورود به خانه‌های روستاییان اقدام به حمله کرده است.

بیشتر بخوانید: حمله خونین شغال وحشی به اهالی بست قلات

علیپور بیان کرد: یکی از مصدومان کودک پنج ساله‌ای است که از ناحیه نزدیک به چشم به شدت زخمی شده و برای ادامه درمان به مشهد منتقل شده است.

او تصریح کرد: دومین مصدوم زنی است که قسمتی از بینی خود را بر اثر این حمله از دست داده است و به زودی در مشهد تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر تأکید کرد: نمونه گیری از نخاع شغال معدوم شده برای شناسایی آزمایشگاهی بیماری هاری انجام شده، اما هنوز نتایج آزمایش نهایی نشده است

علیپور اظهار کرد: طبق توصیه های اعلامی حمله این گونه به انسان نشانه بیماری هاری است و همه  مصدومان در برابر این بیماری ایمن سازی شده اند.

روستای قوژد در پنج کیلومتری شهرستان کاشمر و در فاصله ۲۳۸ کیلومتری از مشهد قرار دارد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42785

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر