مراحل درخواست تعویض شناسنامه های قدیمی با جدید + اینفوگرافیک

برای تعویض شناسنامه های قدیم با جدید باید چه کار کنیم؟

مراحل درخواست تعویض شناسنامه های قدیمی با جدید + اینفوگرافیک

هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره اجباری بودن تعویض شناسنامه‌های قدیمی می‌گوید: سالانه حدود ۳میلیون و ۵۰۰هزار تا ۴ میلیون شناسنامه جدید صادر می شود؛ اما امکان دارد این شناسنامه ها درخواست های تکراری هم باشند یعنی مثلا مواردی که فرد قصد عکس دار کردن شناسنامه را دارد و یا شناسنامه مخدوش یا مفقود شده است.

مراحل تعویض شناسنامه قدیمی

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه شهروندان کشور باید در سریع ترین زمان ممکن برای تعویض شناسنامه های قدیمی و اخذ شناسنامه جدید اقدام کنند چرا که در آینده با شناسنامه‌های قدیمی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه می‌شوند.

شناسنامه‌های جدید که در اندازه و شکل شبیه «گذرنامه» است، بر اساس گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال به ترتیب با رنگ‌های سبز و قهوه‌ای صادر می‌شود. سازمان ثبت احوال در فاز اول این طرح برای نوزادان اقدام به صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای کرد این شناسنامه‌ها با جلدی به رنگ سبز و بدون فضای عکس صادر می‌شود. همچنین ثبت احوال در این مرحله برای آن دسته از متقاضیانی که با رسیدن به سن ۱۵ سالگی برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود مراجعه کنند نیز شناسنامه‌هایی با جلد قهوه‌ای صادر می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42745

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر