بهبود وضعیت کارگران با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان | تمام پیمانکاران حاضر در مشاغل حذف شوند

حضور پیمانکاران از دهه‌ی ۷۰ به بعد در بازار کار ایران، مشکلات فراوانی برای کارگران به وجود آورده است. کارگرانی که با پیمانکاران کار می‌کنند خیلی اوقات از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم می‌شوند.

بهبود وضعیت کارگران با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان | تمام پیمانکاران حاضر در مشاغل حذف شوند

مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی دارد که به موجب آن تمام پیمانکاران حاضر در مشاغل با ماهیتِ دائم از مراکز دولتی، نیمه دولتی و عمومی حذف می‌شوند و کارگران به صورت مستقیم با مجموعه‌ی اصلی قرارداد می‌بندند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله گفتند: با تغییر پیمانکار بخشی از مشکلات کارگران حل شد و در حال حاضر هم حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنیم و هم حق بیمه‌‌مان به طور کامل رد می‌شود.

کارگران شهرداری کوت عبدالله که بیش از یک سال بابت مطالبات مزدی خود و عدم پرداخت حق بیمه‌ی کامل توسط کارفرما، اعتراض داشتند، از بهبود وضعیتِ خود خبر دادند. 

آنها می‌گویند: درحال حاضر وضعیت‌مان خوب است و از عملکرد شهردار و شورای شهر و پیمانکار راضی هستیم. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ با تغییر پیمانکار  بخشی از مشکلات کارگران حل شد و در حال حاضر هم حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند و هم حق بیمه‌ی آن‌ها به طور کامل رد می‎شود. 

آنها می‌گویند: برخلاف قبل، برای گرفتنِ تجهیزات و لباس کار مشکلی نداریم. 

این کارگران می‌گویند: از پیمانکار قبلی حقوق برج ۱۲ سال گذشته را طلب داریم که شهردار قول پرداختِ این معوقه را داده است. 

گفتنی است؛ حضور پیمانکاران از دهه‌ی ۷۰ به بعد در بازار کار ایران مشکلات فراوانی برای کارگران به وجود آورده است. کارگرانی که با پیمانکاران کار می‌کنند خیلی اوقات از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم می‌شوند. 

کارگران شهرداری کوت عبدالله نیز بیش از یک سال برای دریافت ابتدایی‌ترین حقوق خود اعتراضات زیادی دادند. اعتراضاتی که تا پایانِ کارِ پیمانکارِ قبلی همچنان ادامه داشت و آن‌ها اکنون از پیمانکار قبلی هم حقوق معوق طلب دارند و هم سابقه‌ی برخی از ماه‌هایشان به صورت ناقص رد شده است. 

امروز گرچه به گفته‌ی کارگرانِ کوت عبدالله حضور پیمانکار جدید بسیاری از مشکلات را برای آن‌ها رفع کرده و آن‌ها اکنون با پیمانکارِ منصفی قرارداد بسته‌اند، اما قانون باید به گونه‌ای باشد که کارگران در هر شرایطی بتوانند به حداقل حقوق خود برسند.

 چنانچه طرح ساماندهی استخدام کارکنان تصویب شود، می‌توان امیدوار بود که بخش بزرگی از کارگران از وضعیتِ نابسامانی که امروز درگیرش هستند رهایی یابند و برای رسیدن به حقوق خود تا این اندازه دچار مشکل نشوند./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40966

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • یاسر

        سلام خسته نباشید خواستم بگم شرکت نفت فلات قاره ایران استخدامی دارد یا نه قسمت خدمات و حراست استخدامی دارد یا نه پدرم و مادرم فوت کردندبیکار هستم پیگیری کنید منتظر پاسخ شما هستم دیپلم برق صنعتی دارم

      • مهدی

        با سلام بنده و بقیه همکاران از جمعی نیروهای حجمی شرکت آب و فاضلاب استان تهران جنوب شرقی که حدود۱۷ ساله در این شرکت مشغول به کار هستیم ولی از خیلی چیزها محروم هستیم و پیمانکار بین ما و شرکت قرار گرفته انشالله این طرح اجرا شود و بنده و همکارانی مثل من از حقوق مزایایی که حق ما هست برخوردار شویم با تشکر

      • تقی خالدی

        میدونیدباحذف این غده سرطانی نیمی ازجمعیت ایران امید به زندگیشون یاامیدبه آینده شون بیشتر میشه. بانیان بوجود آورندگان پیمانکارتامین نیروی انسانی رامحاکمه کنید

      • علی

        کی؟؟؟؟؟؟؟ یکسال همین خبر داره پخش میشه،این بی عدالتی تا کی ادامه داره
        فقط اسم ایثارگر رو میبرن ،مگه ما مخالف حکومتیم یا ضد حکومتیم،۱۵ سال کارگر پیمانکاریم که حالا یکی یکسال اومده با هیچ مدرکی تبدیل وضعیت بشه،این چ قانونیه،ما تجمع گسترده با اعتراض شدید روبروی مجلس میکنیم

      ارسال نظر