باند کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی اینترنتی منهدم شد

گردانندگان این وب‌سایت که در یکی از استان‌های شمالی فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند. در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص شد بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.

باند کلاهبرداری ۱۴ میلیاردی اینترنتی منهدم شد

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری دو متهم خبر داد که در فضای مجازی، مبلغی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال از فریب‌خوردگان کلاهبرداری کردند.

سردار محمدسعید فاضل دادگر در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا گستان، وب سایتی که در زمینه کلاهبرداری و اجاره کارت‌های بانکی فعالیت می‌کرد رصد و پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اقدام شرم‌آور پدر بی‌رحم درباره پسر نوجوانش لورفت

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، نهایتاً گردانندگان این وب‌سایت که در یکی از استان‌های شمالی فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند. در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص شد بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.

وی گفت: متهمان که از کارت و حساب بانکی دیگران برای دریافت مبالغ واریزی مالباختگان سوءاستفاده می‌کردند، با خیال کسب درآمدهای نجومی در فضای مجازی، اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده بودند.

فاضل دادگر تصریح کرد: در این پرونده دو متهم پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و در اعترافاتشان این‌گونه اظهار کردند که از کارت‌های بانکی متعلق به سایر شهروندان برای دریافت وجوه استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، بیان کرد: اجاره دادن کارت‌های بانکی یعنی مشارکت در جرم، لذا شهروندان هرگز کارت‌های بانکی خود را برای انجام اقدامات مالی در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که این کارت‌ها به راحتی می‌تواند بستری را برای انجام جرائم مالی در اختیار کلاهبرداران قرار دهد که صاحبان حساب‌ها و کارت‌های اعتباری را در پرونده‌های قضایی درگیر می‌کند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39973

ارسال نظر