مشکل اصلی رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین مشخص شد

وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون معلمان مهرآفرین گفت: نظرم این است که آزمون پایان شهریور برگزار شود. همکاران می‌گویند ۲۰ مهر برگزار شود اما نظر بنده روی آخر شهریور است که اینها بیایند و اگر کسی نتوانست در این آزمون قبول شود یک بار دیگر به او مهلت داده شود تا دوباره آزمون بدهد.

مشکل اصلی رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین مشخص شد

نوری درباره مشکلات معلمان طرح مهرآفرین نیز توضیح داد و گفت: به طور کلی گروهی بودند که در دولت نهم جذب شده بودند. اینها قرارداد با شرکت‌ها داشتند که قراردادشان با شرکت‌ها به قرارداد با دستگاه تبدیل شد و همه اینها رفتند آزمون دادند و جذب دستگاه‌ها شدند. منتها آموزش و پرورش از مهرآفرین‌ها در طول این مدت آزمون نگرفته است. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به موجب آن هرفردی می‌خواهد وارد آموزش و پرورش شود، باید آزمونی را از سربگذراند.

برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین جهت رتبه‌بندی در اواخر شهریورماه 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون آزمون ندادنِ مهرآفرینان مانع شمولیت آنها در رتبه‌بندی شده است و نه شناسه استخدامی‌شان؛ اکنون ۸۱۰ هزار نفر مشمول رتبه‌بندی هستند. مهرآفرینان باقی مانده‌اند که در حال حل مشکل آنها هستیم. نظرم این است که آزمون پایان شهریور برگزار شود. همکاران می‌گویند ۲۰ مهر برگزار شود اما نظر بنده روی آخر شهریور است که اینها بیایند و اگر کسی نتوانست در این آزمون قبول شود یک بار دیگر به او مهلت داده شود تا دوباره آزمون بدهد. مطمئن  هستم همکاران همه پذیرفته می‌شوند و نگرانی از این بابت نداریم چون همه  معلم هستند و معلمان همواره مطالعه دارند.

 وی اضافه کرد: به جز نیروهای خدماتی و اداری آن دسته از مهرآفرینان که مشمول رتبه بندی می‌شوند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر هستند که ان شاءالله مشکلشان حل می‌شود. خارج از این دایره فقط نیروهای خدماتی و نیروهای اداری را که به عنوان نیروی اداری استخدام شده‌اند را داریم که تعدادشان خیلی کم است. مابقی اگر نیروی آموزشی بوده‌اند و در ستاد مشغول به کارند، آنها نیز شامل رتبه بندی می‌شوند.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39647

ارسال نظر