حکم عبدالباقی صادر شد

حکم متهمان حادثه متروپل آبادان صادر شد.

حکم عبدالباقی صادر شد

سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم متهمان حادثه متروپل خبر داد.

مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد مبارزه با فساد و فقر بودند و اقوام دشمن جهت از میان برداشتن آنها، اقدام ضد حقوق بشری علیه تمامی ایرانیان بود.

وی افزود: هفته دولت فرصتی برای ابراز خدا قوت به دولتمردان پر تلاش و متدین است. امروز آهنگ خدمت به مردم را بار دیگر همین عزیزان در کشور طنین انداز کردند. مردم البته انتظارات به حقی دارند و دولت با صبر و حوصله در صدد شنیدن و توجه ویژه به این انتظارات و اقدامات مؤثر جهت حل آنها است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده متروپل گفت: از روز وقوع تا امروز ،۳ ماه می‌گذرد و قول داده بودیم روند رسیدگی با سرعت انجام شود. پرونده مورد بحث که ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی بود.

وی افزود: متعاقب این قضیه، بررسی‌ها صورت گرفت و با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شد و رأی پرونده صادر شده است.

ستایشی در خصوص جزئیات رأی گفت: به میزان تقصیر هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و دیه مصدومان این حادثه محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هر کدام به سه سال حبس تعزیری درجه ۵ با احتساب ایام بازداشت و به انتشار محکومیت، دو سال انفصال از خدمات دولتی هر یک از متهمان دولتی، دو سال منع اشتغال و لغو پروانه اشتغال، محرومیت از عضویت در نظام مهندسی محکوم شدند.

وی افزود: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38539

ارسال نظر