کدام زندانیان مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند؟

رعایت اصل کرامت انسانی زندانیان بر مبنای آموزه‌های دینی محور اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است.

کدام زندانیان مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند؟

رئیس سازمان زندان‌ها از اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیانی که دارای حسن رفتار باشند، خبر داد.

غلامعلی محمدی در نخستین جشنواره تجلیل از کارکنان زندان‌های سراسر کشور (جشنواره شهید لاجوردی) ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: رعایت اصل کرامت انسانی زندانیان بر مبنای آموزه‌های دینی محور اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید اسدالله لاجوردی اظهار داشت: روز گذشته سالروز شهادت شهیدی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری مرد پولادین انقلاب بود، مجاهد نستوهی که مزد شهادت ایشان چیزی جز شهادت نبود. به تعبیری می‌توانیم شهید لاجوردی را معمار زندانبانی اصلاح گرایانه انقلاب بنامیم؛ اسوه زندانبانی که امروز قرار است از پیروان رهرو اش قدردانی و تجلیل شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به تجلیل از ۱۳۰ تن از کارکنان این سازمان تصریح کرد: مهمترین ثروت و سرمایه هر سازمان و چرخ‌های پویای سازندگی هر سازمان کارکنان آن هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: زندانبانی جز ۱۰ شغل سخت در دنیا محسوب می‌شود. همانگونه که تشویق حائز اهمیت است، در کنار آن با تخلفات و خبط انگشت شمار همکاران، برخورد سخت و جدی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ارفاقات قانونی در زندان‌ها شامل آن زندانیانی می‌شود که حسن رفتار داشته باشند.

محمدی ادامه داد: از تکنولوژی روز حداکثر بهره را بردیم و با مسئولان مختلف و رؤسای زندان‌ها، دیدار مجازی داریم و تا کنون با ۳ هزار نفر از همکاران ملاقات مجازی داشتیم.

وی تصریح کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی گام‌های خوبی برداشته شده و افق آینده را در این زمینه روشن می‌بینم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37597

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر