زمین، ساختمان یا سهام به بازنشستگان واگذار می شود

از بازنشستگان تأمین اجتماعی کمک می‌خواهیم تا در هر استانی یک شرکت سرمایه‌گذاری برای پیشرفت کشور تأسیس کنند و اولویت پذیره‌نویسی در آن شرکت سرمایه‌گذاری، بازنشستگان و سپس کارگران هستند

زمین، ساختمان یا سهام به بازنشستگان واگذار می شود

زاهدی وفا سرپرست وزارت کار با اشاره به برنامه این وزارت‌خانه در خصوص بازنشستگان گفت:  از بازنشستگان تأمین اجتماعی کمک می‌خواهیم تا در هر استانی یک شرکت سرمایه‌گذاری برای پیشرفت کشور تأسیس کنند و اولویت پذیره‌نویسی در آن شرکت سرمایه‌گذاری، بازنشستگان و سپس کارگران هستند؛ پیش‌بینی شده تا بانک رفاه آورده اولیه برای هسته‌های این شرکت را فراهم کند و بازنشستگان و کارگران و کارمندان ما می‌توانند به صورت یک جا و قسطی سهام آن را تهیه کنند.

وی با بیان این مطلب که دولت اگر بخواهد سهامی را از فروش املاک و اموال خود عرضه کند، اولویتش بازنشستگان و کارگران هستند، ادامه داد: این دارایی‌ها قطعاً حکم دارایی بین نسلی را خواهد داشت و برای فرزندان بازنشستگان باید بماند و به همین دلیل برای حفظ این دارایی‌ها در صندوق‌های مشارکتی، لازم است همه دوستان بازنشسته مشارکت کنند و در تمامی استان‌ها با ما همکاری داشته باشند. لذا در مدیریت تعاونی‌ها و صندوق‌ها قرار نیست که دولت یک طرف میز باشد و بازنشستگان یک طرف بلکه همه باید دور یک میز به مشارکت در زمینه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بپردازیم.

زاهدی‌وفا تصریح کرد: طبق توصیه‌های مکتب اسلام ما باید همواره شأن و منزلت بزرگان را رعایت کنیم و این موضوع باید خود را در عمل نشان دهد لذا در بسیاری مواقع بنده تمایل داشتم به جای واژه بازنشسته از واژه «پیشکسوت» برای بازنشستگان عزیز استفاده کنم و امیدواریم در ادامه آرامش و رفاه بیشتری برای این جوانان گذشته و امید بیشتر به تداوم زندگی فراهم شود.

وزارت کار صندوق‌های زمین و ساختمان تأسیس می‌کند

وی با بیان اینکه تکلیف جدی ما این است که حتماً بازنشستگان و کارگران تا پایان این دولت واجد خانه ملکی باشند، افزود: در هر استان پیگیر آن هستیم که صندوق‌های زمین و ساختمان را طبق ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن تأسیس کنیم و بازنشستگان می‌توانند سهام آن صندوق‌ها را با روش‌های تسهیل کننده خریداری کرده و در ادامه با افزایش سرمایه می‌توانند سهام خود را به مسکن تبدیل کنند و این کمکی به پروژه ملی مسکن است که بر اساس تفاهم‌نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی است

همسان‌سازی سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

وی با بیان اینکه طبق قانون سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی باید همسان‌سازی انجام شود، گفت: این صورت‌مسأله بزرگی است که با کمک اصحاب رسانه باید حل شود.

زاهدی وفا گفت: در همین راستا اختیارات هیأت وزیران به هیأت امنای تأمین اجتماعی تفویض شد. باید در چهارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می‌گرفتیم اما محدودیت‌های منابع وجود دارد. سرپرست وزارت کار با تأکید بر اینکه منزلت بازنشستگان باید حفظ شود، گفت: باید حقوق و دارایی مثل زمین، ساختمان یا سهام به آنها واگذار شود. وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: کارهای سختی که در ۴۰ سال گذشته باقی‌مانده بود و همه دولت‌ها از آن سر باز می‌زدند را این دولت انجام داد.

طبق قانون صندوق‌ها باید همسان‌سازی و در وزارت رفاه ادغام شود

زاهدی وفا ضمن انتقاد از تصمیم‌هایی که در گذشته درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده گفت که در گذشته تصمیم‌های حرفه‌ای برای صندوق‌ها گرفته نشده و نتیجه آنها این شده که منابع صندوق‌ها متکی به بودجه دولت شود.این در حالی است که باید رفتار اقتصادی منطقی داشت و بر اساس فرمول اقتصادی سیاستگذاری شود. وی گفت: ما به دنبال این هستیم که منزلت بازنشستگان را افزایش دهیم. در حال حاضر به دلیل تصمیمات گذشتگان وارث وضعیتی هستیم که ناترازی‌های مختلفی در کشور وجود دارد و یکی از ناترازی‌ها، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی است. وی ادامه داد: از چهار صندوق زیرمجموعه وزارت رفاه دو صندوق به خاطر تصمیمات غیرحرفه‌ای گذشته متکی به بودجه دولت هستند. در حالی‌که بین ورودی و خروجی صندوق‌ها باید تعادل وجود داشته باشد. زاهدی وفا گفت: در حال حاضر حدود ۱۷-۱۶ صندوق داریم که کم‌وبیش ممکن است این مشکل را داشته باشند و طبق قانون این صندوق‌ها باید همسان‌سازی و در وزارت رفاه ادغام شود. وی گفت: در کنار اینها تصمیم بر این شد که حقوق‌ها به حد شورای‌عالی تغییر کند. تصمیمات خوبی گرفته شد که فردا به طور کامل اعلام می‌شود. سرپرست وزارت کار گفت: ما فکر می‌کنیم سیاست کلی این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی را برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تجربه کنیم و ذینفعان وزارت رفاه سهامداران اصلی این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شوند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36783

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        برای آینده تامین اجتماعی درآمد نیاز هست در بعضی از شهر ها باید سرمایه‌گذاری کرد تا در قبال این برای تعدادی از اقشار جامعه کار آفرینی و درآمد پایدار برای سازمان بخصوص جهت جذب گردشگر سلامت در شهرستان بناب بیمارستان فوق تخصصی جراحی وهتل و پتروشیمی و دیگر صنایع سرمایه گذاری کنند

      ارسال نظر