خبر مهم برای زائرین؛ مرز خسروی فقط در این ساعت‌ها باز است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: امروز شاهد بازگشایی مرز رسمی خسروی با عزیمت ۴۰ نفر از زائران و طی آیینی با بدرقه مردم و مسوولان بودیم.

خبر مهم برای زائرین؛ مرز خسروی فقط در این ساعت‌ها باز است

محمد حیدری، سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی از امروز ۲۳ مردادماه به صورت روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پذیرای زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی برای عزیمت به کشور عراق است.  امروز شاهد بازگشایی مرز رسمی خسروی با  عزیمت ۴۰ نفر از زائران و طی آیینی با بدرقه مردم و مسوولان بودیم.

به گزارش عرشه آنلاین، وی تصریح کرد: هم اکنون تمام مقدمات و زیرساخت های لازم برای حضور زائران در مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین فراهم شده و زائران به صورت انفرادی و کاروانی از امروز می توانند روزانه با مراجعه به این مرز رسمی عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: زائران پس از مرز خسروی وارد مرز منذریه عراق شده و از آن جا از طریق خودروهای تعبیه شده شامل ون، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس به حسینیه و سپس مقاصد بعدی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مشرف می شوند که ناوگان حمل و نقل به میزان کافی در عراق برای انتقال و جابجایی زائران وجود دارد.

رییس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند  و توصیه ما به زوار این است که قبل از عزیمت به کربلا به زیارت سامرا و کاظمین مشرف شوند.

حیدری ادامه داد: ۵۸ گیت خروجی و نیروهای پلیس گذرنامه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی نیز به صورت شبانه روزی در مرز مستقر و در مقابل نیز در منذریه پلیس گذرنامه و گیت های پذیرش مسافران پای کار هستند.

وی گفت: تلاش های لازم صورت گرفته تا زائران سفری ایمن به عراق داشته باشند و از تمامی زائران و هم وطنان می خواهم با توجه به اینکه مردم قصرشیرین و استان کرمانشاه در خدمت زائران هستند و زیرساخت های لازم برای پذیرش زوار از مرز رسمی خسروی فراهم شده این مرز را برای سفر به عتبات عالیات و کربلای معلا انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه به طور یقین با حضور زائران شاهد تحولات فرهنگی و غنای معنوی خواهیم بود، ادامه داد: تدابیر و امکانات لازم برای پذیرش روزانه ۱۰۰ هزار نفر زائر در قصرشیرین و مرز خسروی فراهم شده و ما نگرانی در رابطه با زیرساخت و محدودیتی برای پذیراش زائران نداریم و با تمام توان در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود.

 وی اضافه کرد: مرز سومار نیز به تردد مواکب و زائرانی که با خودرهای شخصی و گذر موقت می خواهند عازم عراق شوند اختصاص یافته که مساله آب شرب آن نیز از روز گذشته توسط سپاه کلید خورده و قرار است آب شرب مرز سومار با انتقال ۱۲ کیلومتر خط لوله ظرف ۱۰ روز آینده تامین شود و زیرساخت های این مرز نیز در حال تامین  است./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36026

ارسال نظر