خبر جدید وزیر کشور درباره زمان بازگشایی مرز عراق

وزیر کشور گفت: با صحبتی که با طرف عراقی انجام شد، آنها اعلام آمادگی کردند که این مرز برای تردد زوار به کربلا و عتبات عالیات از ۱۶ محرم آماده پذیرایی از مسافران باشد.

خبر جدید وزیر کشور درباره زمان بازگشایی مرز عراق

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: درگذشته به دلیل مشکلات امنیتی که در کشور عراق وجود داشت کمتر از مرز خسروی برای تردد زوار استفاده می شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی اظهار کرد: با صحبتی که با طرف عراقی انجام شد، آنها اعلام آمادگی کردند که این مرز برای تردد زوار به کربلا و عتبات عالیات از ۱۶ محرم آماده پذیرایی از مسافران باشد.

وحیدی گفت: آمادگی ها در این مرز برای حضور و ورود زوار اربعین و عتبات عالیات خوب است و اکنون هم با سفربه  این مرز به دنبال بررسی وضعیت، ظرفیت ها و کاستی هایی هستیم و تصمیم گیری های لازم برای خدمت بهتر و بیشتر به زوار اربعین را اتخاذ می کنیم.

وزیر کشور در مورد میزان تردد از مرزهای کشور و حضور زوار اربعین در کشور عراق گفت: برآورد دقیقی برای حضور زوار وجود ندارد اما رقم پنج میلیون نفر را پیش بینی می کنیم.

وحیدی افزود: باتوجه به شیوع کرونا و اینکه مردم ما ۲ سال افتخار زیارت نداشتند و شوق عمیقی در ملت ما برای سفر وجود دارد و از این رو پیش بینی می کنیم با یک حجم زیادی از زوار روبرو باشیم و به همین دلیل  باید از مرزهای بیشتری استفاده کنیم تا دچار مشکل نشویم.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35180

ارسال نظر