تشکیل ۴۹۵ پرونده قاچاق تنها در یک ماه

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت گفت: طی بیش از ۳ هزار گشت بازرسی قاچاق، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۸۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

تشکیل  ۴۹۵ پرونده قاچاق تنها در یک ماه

«علیرضا رستمی» در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در زمینه حمایت از تولید گفت: در تیر امسال ۳ هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌­ای سازمان حمایت افزود: در نتیجه این بازرسی­‌ها، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۸۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه همه پرونده­‌های تخلف در این حوزه برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال شده است؛ تصریح کرد: بیشتر گشت­‌های مشترک قاچاق کالا، در حوزه کالا‌های مصرفی شهروندان بوده و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت‌­ها، روغن­‌ها و حامل‌های انرژی، کاغذ یا مقوا و انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا‌های سرمایه‌­ای سازمان حمایت گفت: طرح­‌های نظارتی بازرسی و کشف کالای قاچاق در زمینه دفاع و حفظ حقوق شهروندان، کنترل ورود کالا‌های قاچاق و کمک شایان به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در راستای منویات رهبری است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35887

ارسال نظر