برای اولین بار؛ انتقال موفقیت‌آمیز قلب از تهران به مشهد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردی ۴۳ ساله مبتلا به نارسایی حاد قلبی، با شرایط اضطراری در مشهد وجود داشت و ما نیز بیمار مرگ مغزی‌ای که شرایطش مناسب پیوند باشد، نداشتیم که بتوانیم قلبش را برای این مرد پیوند بزنیم. به همین علت فراخوان کشوری دادیم در هرجای ایران اهدا کننده مناسبی پیدا شود، قلبش به مشهد و برای این مرد فرستاده شود.

برای اولین بار؛ انتقال موفقیت‌آمیز قلب از تهران به مشهد

ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردی ۴۳ ساله مبتلا به نارسایی حاد قلبی، با شرایط اضطراری در مشهد وجود داشت و ما نیز بیمار مرگ مغزی‌ای که شرایطش مناسب پیوند باشد، نداشتیم که بتوانیم قلبش را برای این مرد پیوند بزنیم. به همین علت فراخوان کشوری دادیم در هرجای ایران اهدا کننده مناسبی پیدا شود، قلبش به مشهد و برای این مرد فرستاده شود.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: تا به حال برعکس این موضوع نیز پیش آمده است و از مشهد به تهران به دلیل وضعیت اضطراری فرد دریافت کننده، اهدای عضو داشتیم. این موضوع برای اولین بار برعکس شد و از تهران به مشهد انتقال عضو انجام شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص صحبت کردیم. متاسفانه جوانی ۳۱ ساله دچار مرگ مغزی شد. خانواده وی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران، برای اهدای عضو رضایت دادند و قلب با اورژانس هوایی به مشهد ارسال شد. بقیه اعضا مثل کبد و کلیه در تهران به بیماران دیگری پیوند زده شد. مریض در بیمارستان بخش پیوند قلب، تحت عمل پیوند قرار گرفت.

خالقی گفت: قلب ساعت ۱۲ از بدن مرد جوان برداشته شد، ساعت ۱۳  با اورژانس هوایی به مشهد ارسال شد و ساعت ۱۴ به مشهد رسید. حوالی ساعت ۱۴:۱۵ به فرد دریافت کننده پیوند زده شد.

وی افزود: حال عمومی بیمار مساعد است، عارضه خاصی برای ایشان پیش نیامده است و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34335

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر