پلیکان‌ها به خوزستان بازگشتند

فرمانده یگان حفاظت تالاب هورالعظیم گفت: دسته‌های پلیکان سفید در مرداد ماه امسال، حین گشت زنی یگان حفاظت هورالعظیم در مخزن شماره ۳ این تالاب مشاهده شده است.

پلیکان‌ها به خوزستان بازگشتند

سجاد جلالی، فرمانده یگان حفاظت تالاب هورالعظیم گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرد پلیکان سفید در تالاب هورالعظیم مشاهده و سرشماری شد. این دسته‌های پلیکان سفید در مرداد ماه امسال، حین گشت زنی یگان حفاظت هورالعظیم در مخزن شماره ۳ این تالاب مشاهده شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: پلیکان‌های سفید هر سال در هورالعظیم مشاهده می‌شوند اما امسال حدود یک ماه زودتر به این تالاب مهاجرت کرده‌اند که احتمالا به دلیل شرایط آب و هوایی است.

جلالی مهمترین شرط برای حفاظت از این زیستگاه و پرنده‌های مهاجر را تامین حقابه هورالعظیم دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی امسال حقابه این تالاب تامین نشده است.

وی ادامه داد: هورالعظیم به دلیل تنوع غذایی و امنیت مناسب به یکی از استراحتگاه‌های مهم پرندگان در جنوب کشور تبدیل شده و همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، با توجه به خشکسالی گسترده امسال بیش از ۹۰ درصد مساحت بخش عراقی هورالعظیم، دچار خشکی کامل شده است که به همین دلیل هزاران پرنده مسافران بدون مرز به سمت بخش ایرانی هورالعظیم مهاجرت کردند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34126

ارسال نظر