نیزارهای دریاچه زریبار در آتش سوخت

آتش‌ سوزی نیزارهای دریاچه زریبار مهار و کنترل شد.

نیزارهای دریاچه زریبار در آتش سوخت

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان گفت: آتش‌ سوزی نیزارهای دریاچه زریبار این شهرستان بعد از هشت ساعت تلاش بی وقفه مهار و کنترل شد.

ابراهیم همت بلند اظهار داشت: آتش سوزی نیزارهای جنوب غربی دریاچه بین المللی زریبار مریوان از ساعت ۱۳ امروز پنجشنبه آغاز شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای مردمی، انجمن های محیط زیست به ویژه انجمن سبز چیا، منابع طبیعی، آتش نشانی و اداره محیط زیست شهرستان های مریوان و سروآباد در محل آتش سوزی حاضر و اقدام به مهار آتش سوزی کردند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان یادآور شد: بعد از هشت ساعت تلاش بی وقفه آتش سوزی ساعت ۲۱ مهار و کنترل شد اما به دلیل تاریکی هوا اطلاع دقیقی از میزان خسارات وارده در دست نیست.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارات وارده فردا جمعه با اعزام کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد گفت: آتش سوزی نیزارها علاوه بر تخریب زیستگاه باعث رشد بیشتر نیزارها در سالهای آتی، آلودگی و تغذیه گرایی شدید آب و برهم خوردن پروسه کربن در این تالاب بین المللی می شود.

تالاب زریبار هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود.

پناهگاه حیات وحش و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3372

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر