سد دهج شکست | شهر تخلیه می‌شود

سد خاکی دهج در کرمان شکست.

حجم ویدیو: 10.61M | مدت زمان : 00:00:46
حجم ویدیو: 10.61M | مدت زمان : 00:00:46

سد خاکی دهج که طی چند روز اخیر به صورت کامل آبگیری و سرریز شده بود امروز شکست و آب به سمت پایین دست سرازیر شد.

 سد دهج ساعاتی قبل شکست و آب به سمت پایین دست جاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارش های سیل ها طی ۲ روز اخیر و لبریز شدن سد نزدیک به شهر دَهِج از توابع شهرستان شهربابک گفت: دستور تخلیه این شهر صادر شد.

تخلیه چندروستا از روز پنجشنبه، ریزش کوه، رانش زمین و قطع ارتباط تلفن، برق، آب، گاز و راه‌های ارتباطی از جمله مشکلات کرمان بویژه در شمال این استان طی چندروز اخیر اعلام شده که طی دیروز و دیشب به اوج خود رسید.

روز گذشته همچنین یک جوان که باوجود بارها اطلاع رسانی و انسداد مسیرهای گردشگری و تفرجگاهی استان با عبور از مسیرهای مسدود شده به صورت غیرمجاز به یکی از روستاهای اطراف شهر کرمان رفته بود، در جریان سیل جان خود را از دست داد و این درحالی است که مسئولان استان می‌گویند شمار شهروندان درگیر مستقیم با سیل طی روز گذشته به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

چندروز پس از سیل جنوب کرمان طی اوایل هفته گذشته، شمال این استان هم طی اواخر هفته درگیر سیلاب شدید شد و بسیاری از زیرساخت‌ها یا تخریب شده یا تحت تاثیر قرار گرفته است. میزان آبگرفتگی و تخریب زیرساخت ها در این مناطق بویژه شمال استان زیاد گزارش می شود.

تخلیه ۱۷ روستا در رفسنجان و یک روستا در زرند طی روز پنجشنبه از جمله رخدادها بود که توسط مدیران با هدف کاهش خسارت های جانی و مالی سیل رخ داد؛ برخی اهالی مناطق مختلف شهر رفسنجان نیز تخلیه شدند زیرا این شهر در نقاط گوناگون بشدت درگیر آبگرفتگی شده است.

اعزام تیم های امدادرسان به مناطق درگیر سیل از روز گذشته تشدید شده و تخلیه آب از منازل شهروندان و دیگر مکان ها مثل ادارات و امدادرسانی به سیل زدگان جریان دارد.

نیروهای نظامی در کنار امدادگران هلال احمر و نیز گروه های جهادی در مناطق شمال استان کرمان اینک حضور دارند و امدادرسانی به سیل زدگان در جریان است./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33359

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر