مشکل آزمون استخدامی آموزش و پرورش حل شد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون امور استخدامی کشور از پیگیری برای حل مشکل بوجود آمده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اصلاح آمار نرخ باروری هر شهرستان خبر داد.

مشکل آزمون استخدامی آموزش و پرورش حل شد

آزمون استخدامی آموزش و پرورش با اما و اگرهای فراوان و سهمیه‌های جدید در نظر گرفته شده برای قانون جوانی جمعیت در اردیبهشت ماه برگزار شد. با انتشار نتایج آزمون برگزار شده آنچه اعتراض داوطلبین به ویژه داوطلبین متأهل زن را در برداشت محاسبه نشدن امتیاز تأهل بود و پس از اعتراضات بر اساس دفترچه منتشر شده برای ثبت نام در این آزمون بر اساس نرخ باروری هر شهرستان امتیاز تأهل برای بانوان در کارنامه‌ها اعمال و گروه جدیدی از شرکت کنندگان زن با کارنامه سبز به مصاحبه و مرحله بررسی مدارک معرفی شدند.

اما پس از این موضوع باز هم در خراسان جنوبی دوگانگی آمار منتشر شده در نرخ باروری شهرستان‌های استان دردسرساز شد و به عنوان مطالبه مسئولین و به ویژه داوطلبان زن در مرکز استان بر تیتر خبرها نشست.

خبرگزاری مهر در ۱۱ تیرماه سال جاری با انتشار گزارشی مبنی بر یک بام و دو هوای امتیاز دهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شرح این ماجرا پرداخت و از دوگانگی آمار ارائه شده و معضلات به وجود آمده گزارشی منتشر کرد. در ادامه پیگیری‌ها مسئولان پای کار آمدن تا آمار درستی از نرخ باروری را در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعمال شود.

همچنین در ادامه پیگیری‌ها و در پاسخ به خبرنگار مهر، معاون امور بانوان استانداری خراسان جنوبی از دیدار استاندار خراسان جنوبی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و تاکید بر مشکل پیش آمده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اصلاح نرخ باروری بر اساس آمار مرکز آمار ایران خبر داد.

بر اساس گفته‌ها در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر افزایش سهمیه استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان تأکید شده است.

فرشته اسد زاده ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با تأکید بر این مطلب به تشریح موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های استان پرداخت.

اسدزاده ادامه داد: استاندار با ارائه درخواست بازنگری در تشکیلات و ساختار دستگاه‌های اجرایی استان، صدور مجوز راه اندازی مجتمع‌های اداری در شهرستان‌ها و بخش‌های تازه تأسیس را پیگیری کرده است.

وی بیان کرد: در این دیدار به مشکل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره شده و بر ضرورت اصلاح نرخ باروری شهرستان‌های استان برابر با نرخ آمار منتشر شده از مرکز آمار ایران تأکید شده است.

وی ادامه داد: نرخ باروری اعلام شده، بهره‌مندی مردم استان از مزایای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را نیز با مشکل مواجه ساخته است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33293

ارسال نظر