مهریه به زن خائن تعلق می‌گیرد؟

زمانی‌که عقد نکاح بین زوجین برقرار شده باشد، زن مالک مهریه است و حق مهریه به او تعلق می‌گیرد. اگر زن خیانت کرده باشد و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد می‌تواند از زن خود در این مورد شکایت کیفری کند اما حق مهریه زن خیانتکار همچنان سر جای خود است. اگر زن مهریه‌ خود را مطالبه کند، مرد وظیفه دارد که مهریه را پرداخت کند.

مهریه به زن خائن تعلق می‌گیرد؟

یکی‌ از تکالیف مالی مهم که در عقد نکاح به وجود می‌آید، تکلیف مرد از بابت پرداخت مهریه به زن است. سوالی که پیش می‌آید آن است که آیا این تکلیف به دنبال فروپاشی کانون خانواده و از بین رفتن صمیمیت میان زوجین در اثر خیانت زن، از بین خواهد رفت؟

به گزارش عرشه آنلاین، زمانی‌که عقد نکاح بین زوجین برقرار شده باشد، زن مالک مهریه است و حق مهریه به او تعلق می‌گیرد. اگر زن خیانت کرده باشد و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد می‌تواند از زن خود در این مورد شکایت کیفری کند اما حق مهریه زن خیانتکار همچنان سر جای خود است. اگر زن مهریه‌ خود را مطالبه کند، مرد وظیفه دارد که مهریه را پرداخت کند.

بنابراین، برقراری رابطه نامشروع و خیانت زن، باعث از بین رفتن حق مهریه زن نمی‌شود. زیرا حق مهریه برای زن در زمان عقد نکاح واقع شده است. مرد در همان زمان، موظف به پرداخت آن شده است.

مهریه زن خیانتکار

البته اگر مرد متوجه خیانت زن شود و بخواهد از زن شکایت کند، زوجین می‌توانند با طلاق توافقی شرط کنند در صورت شکایت نکردن مرد از زن خیانتکار، زن نیز مهریه خود را به‌‌صورت کامل به مرد ببخشد.

اگر دو تن، قبل از این‌که با هم رابطه جنسی داشته باشند، به دلیل خیانت زن به شوهر یا رابطه نامشروع داشتن با شخص دیگر، تصمیم به طلاق بگیرند، حق مهریه زن، نصف مهریه تعیین شده خواهد بود. زیرا بر اساس قانون، مهریه زن در دوره عقد، نصف است.

در نظر داشته باشید که حق مهریه زن در این‌باره، به‌دلیل ارتباط جنسی نداشتن، نصف می‌شود. هیچ دلیل دیگر، حتی خیانت زن، تاثیری در کم کردن میزان مهریه تعیین شده ندارد.

منبع: منیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32960

ارسال نظر