آخرین خبر از وضعیت مفقودشدگان و جان‌باختگان سیل رودبال | 8 کودک جان باختند

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: اکنون ۲۰ نفر جان خود را از دست داده و ۳ نفر هم مفقود شده‌اند.

آخرین خبر از وضعیت مفقودشدگان و جان‌باختگان سیل رودبال | 8 کودک جان باختند

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، ۸۹ نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان بر جای گذاشته است، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، ۷۴ نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متأسفانه ۲۰ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده و ۸ نفر نیز مفقود شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس بیان داشت: از مجموع آمار بالا ۸ نفر خردسال وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۲۹ تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

یادآور می‌شود؛ روستاهای امام‌زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

آخرین جزئیات از سیل در رودبال

خلیل عبداللهی گفت: عصر جمعه ۳۱ تیر بارش باران شدید در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، وقوع سیل از سد رودبال را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: به محض وقوع این حادثه طبیعی، فرماندار، بخشدار و نیروهای امدادی برای بررسی جزئیات ماجرا به محل حادثه اعزام شدند.

عبداللهی گفت: همچنین بر اثر این سیلاب ۵۵ نفر دچار حادثه شدند که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: ۱۵ خودرو نیز دچار آب گرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32006

ارسال نظر