خبر بد قالیباف درباره رتبه بندی که دیده نشد

آنچه که تاکنون در رسانه ها مطرح شده بود این بود که سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی در سال 1400 تخصیص یافته است .اما سخن رییس مجلس این مساله را رد می کند

خبر بد قالیباف درباره رتبه بندی که دیده نشد

محمد باقر قالیباف رییس مجلس صبح امروز به معلمان خاطر نشان کرد که نگران لایحه رتبه بندی معلمان نباشند . وی قول داد که این لایحه  رتبه بندی معلمان در مجلس روز دوشنبه نهایی می شود .

اما آنچه که از صحبت های قالیباف پنهان ماند این جمله او بود : قانون  رتبه بندی معلمان  از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ در سقف ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان شامل معلمان خواهد شد.


اینجا بخوانید :فوری/ قالیباف :دوشنبه منابع لایحه رتبه‌بندی معلمان را اصلاح می‌کنیم


آنچه که تاکنون در رسانه ها مطرح شده بود این بود که سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته است .اما سخن رییس مجلس این مساله را رد می کند .رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معلمان عزیز بدانند این قانون از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ در سقف ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان شاملشان خواهد شد و برای سال آینده هم در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این لایحه در نظر گرفته شده است.

بنابراین با این روند تغییر جدی در حقوق ها ایجاد نخواهد شد، برای مثال به صورت متوسط ممکن است ۳ تا سقف ۵ میلیون تومان بر حقوق ها بریا یکسال افزایش پیدا کند، البته این میزان هم شامل همه نخواهد شد.اکنون که این بودجه نصف شده است ، افزایش حقوق ها نیز نصف و به میزان ۱ تا دو و نیم میلیون تومان برای سال ۱۴۰۰ خواهد بود 

یک کارشناس سازمان برنامه و بودجه نیز در گفت وگو با عرشه آنلاین گفت که براین اساس اگر قرار بود حقوق معلمان دو میلیون تومان اضافه شود نضف آن پرداخت خواهد شد 

 چندی پیش بود که منادی رئیس کمیسیون اعلام کرد که رئیس سازمان برنامه و بودجه با اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان موافقت کرده است.

پس از آن اعلام شد ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده برای اجرای شش ماه این طرح است. اما حالا ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوال یکی از معلمان گفته است: «برداشت اولیه ما از حرف دولت اشتباه بوده و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای یک سال است نه شش ماه.»

ویس کرمی: «بودجه اعلام شده ۲۵ همت برای یکسال است. برداشت کمیسیون که برای شش ماه است اشتباه بود.»


بیشتر بخوانید :پشت پرده مهم معطلی اجرای رتبه بندی معلمان / گره کار در سازمان برنامه است


 

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس نیز امروز در پاسخ به تذکر محمد وحیدی  گفت:  در قانون بودجه اعتبار مشخصی را برای رتبه‌بندی معلمان تعیین کردیم که باید بر اساس این اعتبارات لایحه رتبه‌بندی تصویب شود. اما در اعداد و ارقام اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس جلسات متعددی را برای بررسی لایحه رتبه‌بندی برگزار کرده‌اند تا این لایحه به سرانجام برسد. لذا اگر عجله کنید، تصویب این لایحه با مشکل مواجه می‌شود و ایراد اصل ۷۵ پیدا می‌کند و اگر به مجمع تشخیص هم ارجاع شود به دلیل مشکل تامین منابع مالی تصمیم گیری نخواهد شد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3140

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        پس کلاس و درس تعطیل

      ارسال نظر