در خواست بازنشستگان | سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کند | 25 درصد معوقه پرداخت شود

از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم در این شرایط متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خود را طبق وظیفه خود اجرا کند و ما پیگیر این مسئله هستیم. همچنین ایشان پرداخت ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی پارسال را نیز انجام دهد.

در خواست بازنشستگان | سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کند | 25 درصد معوقه پرداخت شود

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گردهمایی اعضای اتحادیه‌های پیشکسوتان جامعه کارگری گفت : صادقی اضافه کرد: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم در این شرایط متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خود را طبق وظیفه خود اجرا کند و ما پیگیر این مسئله هستیم. همچنین ایشان پرداخت ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی پارسال را نیز انجام دهد.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کارگری و صنفی باید دچار پوست‌اندازی دائم باشد. این هم در حوزه شاغلان و هم حوزه بازنشستگان است. ما متاثر از تصمیماتی هستیم که با هم‌افزایی و مشارکت همگانی می‌توانیم آنها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تصور می‌کند تصمیم‌گیرنده درباره صندوقی است که دولتی نیست و دولت به آن بدهکار هم هست، ابراز داشت: دولت مدعی است حقوق لشگری‌ها و کشوری‌ها هم باید بدهد و دچار مشکل است اما باید در ابتدای تصمیم‌گیری باید این محدودیت‌های مالی خود را لحاظ کند. صندوق تامین اجتماعی DB یا defined benefit است و مزایای تعریف شده را اصطلاحا پوشش می‌دهد.

این فعال کارگری افزود: با این حساب اگر دولت بخواهد اینطور حقوق بدهد، در این صندوق باید همه باید اندازه کف‌ حق بیمه بریزند و در این صورت صندوق از هم می‌پاشد.

صادقی با رد این ادعا که حداقل‌بگیران تامین اجتماعی ۷۰ درصد هستند، بیان کرد: دولت به‌جای برخورد پاسکاری گونه با ما بین هیات وزیران و مجلس، کار خود را درست انجام دهد. مجلس اظهار می‌کند که تصمیم دولت غلط است و دولت صرفا ایراد شکلی می‌گیرد و حرف محتوایی ندارد.

وی خطاب به رئیس مجلس یاآور شد: بازنشستگان منتظرند تا قالیباف نظر خود را ابلاغ کند اما ما شاهد تعلل مجلس هستیم و این باعث اعتراضات بازنشستگان در سطح عمومی جامعه شده است. در اینجا مسئول اعتراضات مسئولان هستند، نه معترضان!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دولت تصمیمی شتاب‌زده در مورد یارانه‌ها گرفته و این موضوع، منجر به تورم شده است، عنوان کرد: با این وجود حالا می‌خواهد با دستور قیمت‌ها را به اردیبهشت برگرداند. در این شرایط با این همه تصمیم تورم‌زا دولت مدعی است صندوقی که در آن بازنشسته مهمان جیب خود هستند را تورم‌زا می‌خواند. سپس احکام را با عجله قبل نهایی شدن دریافتی بازنشستگان در مجلس و دولت در پروفایل تامین اجتماعی بگذارد.

مهرداد دارانی، عضو خانه کارگر و پژوهشگر تامین اجتماعی در این ابتدای این نشست درباره رای اخیر هیات تطبیق مجلس درباره بازنشستگان گفت: ما به ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان بیش از ۴۰ سند از صندوق تامین اجتماعی و تفاسیر قانونی به ایشان ارائه دادیم و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با ما همکاری کرد.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه در ابتدا هیات تطبیق مجلس ادعای ما را رد کرد ولی مذاکرات نمایندگان بازنشستگان باعث شد که آنها اقناع شوند، اظهار داشت: دموکراسی یک معامله بین ما فرودستان و دولتی‌ها به عنوان فرادستان است. ما در مجلس و شورای شهر نماینده و نفر نداریم و اگر جامعه کارگری، نماینده‌ای در مجلس داشت، دولت جرات این را نداشت به‌جای مصوبه شورای عالی کار افزایش ۱۰ درصدی را تصویب کند.

دارانی با اشاره به اینکه اعضای خانه کارگر برای انتخابات کانون بازنشستگان در روزهای اخیر لیست ارائه داده است، تصریح کرد: در دولت، مجلس، نهادها و فضاهای صنفی ما باید گردش مدیران داشته باشیم و نیاز هست تا به جای ائتلاف‌های سیاسی به کارآمدی و ایده نو در انتخاب فعالان و مدیران اهمیت دهیم تا مفسده‌های احتمالی پیش نیاید.

وی با اشاره به برنامه‌های لیست خانه کارگر در انتخابات کانون بازنشستگان خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی، لغو قرارداد با بیمه ناکارآمد آتیه‌ساز، ادواری کردن هیات مدیره با محدودیت دوره‌ای انتخاب از طریق اصلاح اساسنامه و موارد رفاهی از طریق مذاکره با شرکت‌ها، جز برنامه این لیست است.

در ادامه این گردهمایی، حسین حبیبی، رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی گفت: دولت برخلاف نظر مجلس و شورای نگهبان، کارگران خود را مثل کارمندان افزایش ۱۰ درصدی داد و قانون را در زمینه مصوبات شورای عالی کار رعایت نکرد. ما در همان مقطع گفتیم که هر کارگری تابع قانون کار است و اعتراض و اقدام قانونی در دیوان عدالت اداری کردیم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم تا بازنشستگان در اجتماعات خود شعارهای سیاسی ندهند و همچنان خواسته‌های خود را صنفی مطرح کنند، اظهار داشت: بازنشستگان همچنین از لیست صادقی در انتخابات کانون بازنشستگان حمایت کرده و در این انتخابات شرکت کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28191

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        خانه کارگر باید برای نمایندگی مجلس در سراسر کشور کاندیدا معرفی کند.تا از حقوق صنف کارگران و بازنشستگان تامین در مجلس دفاع کند.ضرورت حضور نماینده از طرف کارگران در مجلس در قضایای اخیر خیلی حس شد .فقط چند نفر نماینده مانند اقای ولی اسماعیلی و اقای پورابراهیمی از این قشر زحمت کش دفاع کردند

      • ناشناس

        اگر نمایندگانی از طرف خانه کارگر در مجلس بود رئیس مجلس تا حالا نظر هییت تطبیق مجلس را معطل خود نمیکرد.

      • علی

        ان شاء الله شرکت میکنند. بلخره حقوق ما چه شد؟

      • ناشناس

        ۲۵درصد سال گذشته هم با ماده۹۶اجرا شود

      • عرش

        همین شخص مدیر عامل که بقول خودش ( انشاء الله ، ماشاالله ) بزودی بر کنار شود . عامل ایجاد وقفه با بهانه ویرگول در مورد بازنشستگان شد. دیواری کوتاهتر از دیوار بازنشسته گان کارگری کوتاه تری نیست .که امثال این شخص ، وزیر مستعفی ( بر کنار شده) بیایند بر سازمانی که حاصل بیمه پردازی و کسر حق السعی کسانی که در سخترین شرایط کار کرده و آورده اشان باعث چشم طمع و برداشتهای نابجا طی ۴۳ سال شده اند . ودر حال حاضر با اعصاب وروان کسانی که در آرامش فکری می بایست باشند ، با بهانه و خوانش قانون حق بخود ..

      • احسان

        حقوق مسئولان بدلیل قانون مدیریت خدمات کشوری که باید حداکثر هفت برابر حداقل بگیران باشه با افزایش ۵۷٪حداقل بگیران اینها هم خودکار حقوقشان ۶۰٪اضافه شد(۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان) انوقت سایر سطوح بازنشستگان کارگری ۱۰٪.واقعا ظلمه:ما بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی سایر سطوح،حداقل طی سی سال آنهمه حق بیمه زیاد واریز کردیم حالا کمترین پرداخت کنندگان ۵۷٪ وما ۱۰٪حقوق اضافه بشه حتی از لحاظ ریالی هم کمتر پس عدالت کجاست

      • ناشناس

        والا خجالت داره اینها یه عمر زحمت کشیدن حالاهم بااین سن و سال با وضعیت جسمانی که دارن هرروز برای حق قانونی خودشان باید بیایند در خیابانها حالا اگر چهارتا اختلاس گر می آمدند تو خیابان همان فوری حقشان که غیر قانونی هم بوده می دادند

      • ناشناس

        ان زمان که جناب محجوب وخانم جلودارزاده بعنوان نماینده گان کارگران درمجلس بودندچه گلی به سرکارگران وبازنشستگان زدند

      • ناشناس

        واقعا دولت ازریش سفیدان خجالت نمیکشد که بخواسته برحقشون جواب مثبت باتوجه به گرانیهائی که هدیه کرده به مردم بدهد

      • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری

        چراتصمیم به پس دادن بدهی چندین میلیاردیشون نمیگیرن فقط دست بگیردارن ماحق خودمونوازمصوبه۳۸درصدی و۲۵درصدی تامین اجتماعی میخواهیم وباشماکاری نداریم شمابازنشستگان خودتونواداره کنید ماازجیب خودمون پرداخت کردیم وبایدبگیریم

      • ناشناس

        مااز کانون بازنشستگی سراسر کشور میخایم نسبت به افزایش حقوق 38 درصد بازنشسته ها به دیوان عدالت اداری شکایت کنند

      • اکبر

        با درود و وقت بخیر
        ترا به خدایی که همه نا که ادعای مسلمان بودن را دم میزنیم این ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵هزارتومان و متناسب سازی را هرچه سریعتر انجام‌ دهید و این قاعله ختم به خیر بکنید. امیدوارم قبل از ۲۰ تیر ۱۴۰۱ وضعیت روشن شود

      • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری

        مانمیدانیم مدیرتامین اجتماعی منتخب چه کسانیه ،طبق قانون باید هردوره توسط بیمه شدگان انتخاب بشه درغیراینصورت ازمانیست وازجای دیگه دستورمیگیره که کارمابرای همسانسازی امسال و۲۵درصدسال گذشته ومصوبه۳۸درصدی به اینجاکشیده شده وبدهیهای کلانشان به تامین اجتماعی روهوامونده وحتی حاضربه پرداخت آنهم نیستند مگرخودتون استقلال ندارین که تصمیم تونواجرایی کنید وپیرهاراهرروزبرای مطالبات به حقشون آواره خیابانهاکنید ازماخجالت نمیکشیدلااقل ازخداخجالت بکشید دست ازسرمابردارید بس کنید

      • محمدعلی فرشباف

        چرا آقای قالیباف تعلل میکند این دیگر چطور رئیس مجلسی هست که حرف همکاران خودش را درجهت احقاق حقوق بازنشستگان زیر پا میگذاره آیا ایشان درک نمیکند که بازنشستگان هم برای نوه خود میخواهندسیسمونی منتها تولید داخل تهیه کنند ظلم وتعدی هم حدی دارد خجالت بکشید نگذارید این پیرمردها هرروز کف خیابان حق قانونی خودرا فریاد بزنند.

      • ناشناس

        هرچه اضافه ی پارسالودادن امسالم میده اینافقط زورشون رفته به بازنشسته های بدبخت

      • سعید خسروی مقدم

        دولت وظیفه دارد مصوبات شورای عالی کار و هیئت امنای تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بدون هرنوع دخالت و کم و زیاد و ۲۵ درصد متناسب سازی که در بودجه ۱۴۰۲ را اجرائي نموده و سریع تنفیذ نماید چون پدل از بودجه کشور نمیباشد و مربوط به صندوق سازمان است و بیشاز این بازنشستگان تامین ۳را به بازی نگیرد ببین چه حق است که کمسیون تلفيق هم تایید کرده تخلف دولت را و خود دکتر قالیباف هم واقف است که خلاف کرده دولت و نبایستی دخل د تصف در افزایش دستکاری میکرد چون نامیندگان دولت شاامل وزیر کار و وزیر اقتصار و رییس سازمان برنامه تصویب و بایست بعلاوه ۲۵ درصد متناسبسازی انجام گردد در مجلس که قوانین برسی میشود ای خلاف را تائید کرد و خواهشمندیم دکتر قالیباف پشت بازنشستگان تامین اجتماعی قراریرد تا قسمتی از مشکلات این قشر کم گردد ب پیشاپیش از دکتر قالیباف تشکرا داریم

      • محسن رجبی

        مگر نه اینکه اصول بنیادین در پرداخت حقوق در سازمان تامین اجتماعی بر مبنای میزان مشارکت در بیمه پردازی است؟! مگه ما گناه کردیم که حق بیمه بیشتری پرداخت کردیم؟! چرا آقای رئیسی با توسعه فقر و فلاکت میخواد عدالت رو برقرار کنه چرا تو گسترش رفاه و آسایش عدالت رو برقرار نمیکنه؟! تورم روزانه ده درصد اونوقت افزایش حقوق سالانه ده درصد!!

      • ناشناس

        این سیاست تامین اجتماعی با دولت هست که با این کار فقط باعث آزار و اذیت بازنشستگان را فراهم کنند باید اعتراض به صورت حضوری در خیابانها جهت گرفتن حق و حقوق از این حرکت اشتباه این دو نهاد ....

      • نادر فتحی

        آقا شمارا قران قسم این بیمه آتیه سازان عوض کنید اخه این شد بیمه نه ویزیت میده نه دارو

      • جمالی . بازنشسته تامین اجتماعی

        خیلی عجیبه که برای اینکه یک سازمان بخواد وظیفه خودش رو بر اساس قانون انجام بده بازنشستگانش باید اینهمه در خواست کنند . و دولتی که برای تصویب قانون گذاشته تا نکنه سازمان حق و حقوقشان رو ضایع کنه و اگر اینطور شد دولت محافظ حق و حقوقشان باشه خودش شده ضایع کننده حقوق بازنشسته . والا از عجایب روزگاره

      • مرتضی عربانی

        چند سال وقت میخواهید تصمیم بگیرید ؟!!!!
        مماشات تا کی چقدر صبرکنیم؟!!!!
        با توجه به تورم حرف حساب کیلوئی چند ؟!!!!
        بدهی دولت به صندوق کی پرداخت میشود؟!!!!
        جواب ضررو زیان ناشی از تاخیر در پرداخت ؟!!!!
        میر کاظمی ها چه برای گفتن دارند ؟!!!!
        ازکران تابه کران لشگر ظلم است ولی
        از ازل تا به ابد فرصت درویشان است
        اگر کس است حرفی بس است .
        قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
        در عالم حاضر نیز آگاهتان میکنیم که چه
        کرده اید .

      • ناشناس

        امار نشان می‌دهد حد اقل بگیر ۵۰ درصد است متوسط بگیر ۴۰ درصد و ۱۰ درصد بالای ۱۰ میلیون حقوق بازنشستگی دارند مردم را نادان فرض نکنید اعتلاف دولت و تامین اجتماعی

      ارسال نظر