باند سقط غیرقانونی جنین در بیرجند منهدم شد

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از دستگیری ۳ عضو باند سقط غیرقانونی جنین در بیرجند خبر داد.

باند سقط غیرقانونی جنین در بیرجند منهدم شد

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه روز گذشته سازمان حفاظت اطلاعات سپاه خراسان جنوبی ۳ نفر از اعضای باند سقط جنین را در شهر بیرجند در حین انجام سقط جنین دستگیر کردند، بیان داشت: سایر اعضای این باند نیز تحت تعقیب هستند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند آقا و خانم بوده اند که با تزریق آمپول و خوراندن قرص، اقدام به سقط جنین می‌کردند، ادامه داد: تحقیقات روی این پرونده در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: طبق ماده ۵۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فروش و پخش داروهای سقط جنین خارج از سامانه رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت ممنوع است و سقط جنین باید با مجوز قانونی پزشک باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر افرادی باشند که به صورت خودسرانه نسبت به سقط جنین اقدام کنند، مجازات خواهند شد، عنوان کرد: سقط جنین طبق قانون در درجه سه تا ۶ قرار دارد که ۷ تا ۱۵ سال حبس دارد.

وی با بیان اینکه این باند برای تزریق هر واحد آمپول، ۳ میلیون تومان پول دریافت می کردند، ادامه داد: این افراد، قربانیان خود را در فضای مجازی شناسایی کرده و با عملیات روانی آن‌ها را به سقط جنین تشویق می‌کردند و در یک مکان غیربهداشتی نسبت به سقط جنین بانوان اقدام می کردند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27269

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر