اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بدون قیدوبند و شرط

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بدون قیدوبند و شرط تاکید کرد.

اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بدون قیدوبند و شرط

کیومرث سرمدی با بیان اینکه اگر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزیره‌ای و یا کاریکاتوری باشد مشکلات را حل نخواهد کرد، اظهار کرد: اگر به معلم توجه نکنیم شاهد تحقق حیات طیبه و بهره‌گیری از نیروی ماهر در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

سرمدی ضمن درخواست اجرای رتبه بندی معلمان بدون قید بند و شرط گفت: به قول معروف باید سر کیسه را شل کرد؛ معطلی اجرای این طرح قابل قبول نیست و با تسریع کار شیرینی را در کام معلمان بیشتر کنید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشکل نیروی انسانی و تعیین تکلیف خرید خدمت مهم است، افزود: طرح‌های نیمه‌تمام به خصوص در اسدآباد باعث تلف شدن منابع شده است ضمن اینکه امکانات و تجهیزات در مدارس حتی در مرکز استان کهنه شده و امیدواریم به جایی برسیم که مدارس ما زیباتر و به‌روزتر شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نبود انگیزه کار کیفی در ادارات آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات دانست و عنوان کرد: امیدواریم سفر وزیر به استان چند روزه باشد تا به تمام شهرستان‌ها سر بزنند و مشکلات را از نزدیک ببینند و برای حل آن کمک کنند.

استاندار همدان نیز اظهار کرد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش باید توسط افسران فرهنگی که دلسوز هستند و در تمام ناملایمات و سختی وظیفه خود را انجام می‌دهند و هیچ ناملایماتی آنها را از مسیر اصلی دور نمی کند، اجرا شود.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشیم، گفت: دانشگاه تربیت معلم از مراکزی است که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از مراکز جذب نیروی معلم است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان مشکلاتی دارد و فضای آموزشی فرسوده است، گفت: یکی از درخواست‌ها تامین اعتبار لازم برای تخریب و بازسازی در حوزه کلاس‌ها و خوابگاه این محیط است.

وی با بیان اینکه مشکلات نیروی انسانی معلم در استان وجود دارد، عنوان کرد: امسال باید حداقل دو هزار نفر نیروی انسانی معلم در راستای استانداردسازی برای همدان تامین شود.

قاسمی فرزاد با تاکید به اینکه کثرت کلاس‌ها کیفیت آموزش را پایین می‌آورد به کمبود کلاس در استان اشاره کرد و گفت: باید در کنار نهضت مسکن‌سازی به مدرسه سازی نیز توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه چالش کمبود نیروی انسانی در همدان زیاد است است در حالی که در منطقه غرب کشور هیچ استانی چنین مشکلی را ندارد، گفت: ۸۱ هزار ساعت نیرو در گروه الف امسال نیاز داریم که اگر تمام بازنشستگان هم به کمک آموزش بیایند تامین نخواهد شد.

محمود نقوی گفت: نیروی انسانی ما برای سال ۹۱ و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز بوده و امسال ۳۵۰ هزار دانش‌آموز با ۲۰ هزار معلم خواهیم داشت که با این اوصاف در زمینه نیروی معلم کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ کلاس بالای ۳۵ نفر داریم، گفت: ۱۸۸ پروژه فعال در حال ساخت و ساز است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فضای آموزشی تامین شود./ بازار

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24162

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر