جزئیات آتش‌سوزی در خوابگاه کانکسی دانشجویی دختران در بم

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت درباره آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویی کانکسی توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات آتش‌سوزی در خوابگاه کانکسی دانشجویی دختران در بم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم درخصوص حریق شب گذشته خوابگاه دخترانه این دانشگاه گفت: این خوابگاه ۱۲ عدد کپسول آتش نشانی دارد که به تازگی توسط آتش نشانی پر شده و تحویل خوابگاه شده بود.

او در پاسخ به مدیرعامل آتش نشانی بم که گفته بود برای اطفای حریق کپسول آتش نشانی از نوع پودر نیاز بوده گفت: زمانی که ما به سازمان آتش نشانی مراجعه کردیم و مشاوره گرفتیم به عنوان کار تخصصی که آتش نشانی دارد می‌توانست نصف کپسول‌ها را به صورت پودر به ما تحویل دهد.

غضنفرآبادی می گوید:  مسافت بین خوابگاه تا اولین ایستگاه آتش نشانی بیش از پنج کیلومتر بوده و ماشین‌های آتش نشانی دیر به مقصد رسیده اند.

معاون دانشگاه بم گفت:  به گفته دانشجویان زمانی که اولین تماس با آتش نشانی در ساعت ۲۰:۲۳ تماس گرفته است، مجدد ۲۰:۳۳ هم تماس گرفتند و مامور آتش نشانی گفته آتش شعله ورتر شده تا ما بیاییم؟؛ همچنین از تماس دوم ۱۵ دقیقه گذشته تا ماشین‌ها به محل آتش سوزی رسیده اند.

غضنفرآبادی می گوید: آتش نشانی ابتدا یک ماشین فرستاد و بعد از اینکه ما مراجعه کردیم طی تماس تلفنی مجدد ماشین دوم را به محل فرستادند.

او گفت: شب گذشته در ساعت اوج مصرف برق بوده و دانشجویان هم در آن ساعت از تمامی وسایل برقی مانند اسپیلت، آبگرمکن، اتو، شارژر و لپ تاپ به صورت همزمان استفاده می کرده اند در نتیجه نوسانات برقی باعث شده فیوز جرقه بزند، اما محافظ عمل کرده و برق قطع شده؛ اینکه ما تلفات جانی نداشتیم به دلیل اینکه دانشگاه در بحث تاسیسات و وسایل ایمنی بخوبی عمل کرده است.

غضنفرآبادی گفت: شعله وارد جدار کانکس شده و به دلیل اینکه دانشجویان خانم بودند فقط تماس تلفنی با آتش نشانی گرفته اند که شعله نیز زیاد می‌شود؛ اگر محافظ فیوز بخوبی عمل نکرده بود شاید اتفاقات ناگوارتری رخ می‌داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم درباره شرایط خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: این کانکس‌ها یک سال و نیم بعد از زمان زلزله ۸۲ برای استفاده مردم تعبیه شدند که تا نیمه دوم سال ۹۰ مردم به دلیل شرایط زلزله و ساخت و ساز‌هایی که داشتند از این کانکس‌ها استفاده می‌کردند.

به گفته غضنفرآبادی ، کانکس‌ها از سال ۹۰ تاکنون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند تا به عنوان خوابگاه از آن‌ها استفاده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: به دلیل فرسایش و مشکلاتی که کانکس‌ها داشته اند چندین مرتبه درخواست انتقال دانشجویان داده شد، اما دانشجویان از این کانکس‌ها به دلیل اینکه سوییت کامل و دارای آشپزخانه مجزاست رضایتمندی دارند.

او می گوید: در ۲ سال گذشته هم که قرار بود پسران را به هتل آزادی منتقل کنیم، دانشجویان رضایتنامه‌ای را امضا کردند که ما تمایل داریم در کانکس‌ها مستقر باشیم.

غضنفرآبادی گفت: از مهر ۹۹ که در معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه معرفی شدم بلافاصله در جلسه وزارتخانه بحث پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی را کلید زدیم و با حضور نماینده مردم در مجلس، دکتر اویسی رییس دانشگاه و دکتر رجایی معاون توسعه وپشتیبانی دانشگاه جلسه مهمی با حضور دکتر لاری معاون وزیر برای تعیین تکلیف خوابگاه پسرانه و دخترانه با اولویت راه اندازی خوابگاه دخترانه برگزار شد.

او گفت: ساختمان شهید صدوقی که قرار بود به بیمارستان اطفال تغییر یابد طی انعقاد تفاهم نامه‌ای بین ریاست دانشگاه، صندوق رفاه دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشجویی مقرر شد هر کدام مبلغ ۲ میلیارد تومان آورده داشته باشند و خوابگاه با اعتبار اولیه ۶ میلیارد تومان آغاز به کارکند.

غضنفرآبادیمی گوید: کار جهادی از نیمه دوم خردادماه تا بهمن ۱۴۰۰ در طول مدت ۱۰ ماه شروع شد که اولویت با انتقال دختران دانشجو بود، اما به دلیل اینکه تعداد دانشجویان دختر ما حدود ۴۰۰ نفر است و این خوابگاه ظرفیت کمتری داشت، پسران ما به این خوابگاه منتقل شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: با توجه به اینکه هتل آزادی بم متعلق به بنیاد مستضعفان قرار بود به فروش برسد، دانشگاه علوم پزشکی بم اقدام به خریداری این هتل برای راه اندازی خوابگاه دخترانه کرد.

وی گفت: جلسه‌ای هم در وزارتخانه برگزار و صندوق رفاه دانشجویی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هم برای این موضوع اختصاص داد و موافقت اصولی آن گرفته شد.

غضنفرآبادی می گوید: پیگیر خرید هتل آزادی هستیم و تاکنون موافقت اصولی آن به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است که اگر موفق به خریداری هتل شویم طی ۲ ماه آینده دانشجویان را به هتل آزادی انتقال خواهیم داد.

این مسئول درباره وضعیت خوابگاه دخترانه واقع در ارگ جدید بم نیز گفت:خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ تختخوابی در ارگ جدید در سال ۹۷ می‌بایست به بهره برداری برسد، اما به دلایل مختلف از جمله کم کاری مسئولان گذشته و اینکه این خوابگاه را به سمت طرح ملی نبردند، موضوع وارد بحران شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ارگ جدید هم مبلغ یک میلیارد تومان کمک کرد و فوندانسیون خوابگاه ریخته شد، اما از سال ۹۷ به بعد این پروژه تعطیل شد؛ حتی مدیر عمران ارگ در سال ۹۷ برای رییس دانشگاه وقت نامه زد که کارگاه خوابگاه باعث ناامنی است، این درحالی است که تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خوابگاه‌های دخترانه خود را از سال ۹۵ تاکنون به اتمام رسانده اند.

او می گوید: مقرر شده بود این خوابگاه تا سال ۹۷-۹۸ به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به سرانجام برسد، اما به دلیل کم کاری معاون توسعه وقت دانشگاه، احداث آن به سمت تورم رفت و به سال ۹۹ -۱۴۰۰ رسید.

غضنفرآبادی می گوید:  اوایل سال ۱۴۰۰ مناقصه خوابگاه برگزار شد و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هم وام برای این خوابگاه گرفته شده که آهن الات ان خریداری شده و در حال جوشکاری آن هستیم؛ امیدواریم تا یکسال آینده خوابگاه ۴۰۰ تختخوابی دخترانه دانشگاه ساخته شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22814

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر