آخرین جزئیات از استخدام در آموزش و پرورش + شرایط گزینش در سال ۱۴۰۰

به طور کلی افرادی که علاقه‌مند به استخدام در آموزش و پرورش هستند باید تمامی مراحل استخدام را برای حضور در مدارس غیر انتفاعی، تربیت معلم و غیره را به طور کامل پشت سر بگذارند.

آخرین جزئیات از استخدام در آموزش و پرورش + شرایط گزینش در سال ۱۴۰۰

برای استخدام در آموزش و پرورش ابتدا باید در آزمون شرکت کرد که معمولاً زمان آزمون از طریق سایت‌های سازمان سنجش یا آموزش و پرورش به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

به گزارش عرشه آنلاین، به طور کلی افرادی که علاقه‌مند به استخدام در آموزش و پرورش هستند باید تمامی مراحل استخدام را برای حضور در مدارس غیر انتفاعی، تربیت معلم و غیره را به طور کامل پشت سر بگذارند. 

چگونگی گزینش در آموزش و پرورش

همانطور که می‌دانید از سه طریق می‌توان وارد شغل معلمی شد که از جمله می‌توان به تربیت معلم و آزمون استخدامی اشاره کرد. حال با فرض اینکه تمامی مراحل استخدام در آموزش و پرورش به طور کامل انجام شده است و تنها مرحله‌ی گزینش باقی مانده است، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این مرحله به چه طریقی انجام می‌شود که ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

گزینش متقاضیان تربیت معلم

۵۰ درصد معلمان از طریق تربیت معلم به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد. در واقع افرادی که علاقه‌مند به این روش استخدام هستند در وهله‌ی اول باید در کنکور شرکت کنند و به شرط کسب نمره قبولی می‌توانند در مصاحبه و سپس گزینش شرکت نمایند. گفتنی است که تمامی فرآیند استخدام از این طریق در یکی از دانشگاه‌های فرهنگیان انجام می‌گیرد.

ضمناً در نظر داشته باشید که مصاحبه و گزینش به شکل همزمان انجام می‌شود و متولیان امر در همان جلسه مصاحبه سوالات گزینشی را نیز از متقاضیان سوال می‌کنند. بعد از انجام این مرحله، تحقیقات محلی از افراد صورت می‌گیرد تا در صورت نهایی شدن و مورد تأیید قرار گرفتن نسبت به استخدام آنها اقدام شود.

استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۰

 

پر واضح است که پس از انجام مصاحبه از تمامی داوطلبان مدارک هر یک به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. در نهایت نیز مرحله تحقیقات محلی انجام شده و در نهایت افرادی که به طور کامل در مصاحبه‌های پذیرفته شده‌اند، به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.برای استخدام شدن در آموزش و پرورش ابتدا باید در آزمون شرکت کرد که معمولاً زمان آزمون از طریق سایت‌های سازمان سنجش یا آموزش و پرورش به اطلاع علاقمندان خواهد رسید. پس از انجام آزمون که به صورت تستی است افرادی که نمره و تراز بهتری کسب کردند برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. سوالات این مصاحبه در ابتدا کاملاض تخصصی بوده و در ادامه به سمت سوالات عقیدتی، سیاسی و دینی پیش می‌رود.

شرایط استخدام آموزش و پرورش

بسیاری از متقاضیان به دنبال یک بستر مناسب به جهت تفهیم روش‌های گزینش استخدام در آموزش و پرورش هستند که برای این منظور این وزارت سایتی با عنوان سامانه‌ی گزینش ترتیب داده است که افراد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آن از چگونگی ثبت نام و شرکت در مصاحبه و گزینش نهایی آموزش و پرورش اطلاع پیدا کنند. البته در این سامانه موارد دیگری نیز برای داوطلبان در نظر گرفته شده است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· دسترسی کامل به راه‌های ارتباطی وزارت آموزش و پرورش.

· دسترسی راحت به اطلاعیه‌های گزینش.

· دسترسی کامل به راهنمای قدم به قدم گزینش.

· دریافت فیش حقوقی برای معلمان.

· کسب اطلاعات در خصوص انتصابات در وزارت آموزش و پرورش.

سوالات گزینش آموزش و پرورش

تا این جای مقاله متوجه شده‌اید که مراحل مصاحبه و گزینش متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته است اما احتمالاً از جمله دغدغه‌هایتان در هنگام مصاحبه و گزینش، مربوط به سوالاتی است که از شما عزیزان پرسیده می‌شود. ما در ادامه به طور مختصر به مواردی که در این گونه مصاحبه‌ها صورت می‌پذیرد، خواهیم پرداخت:

· معرفی کامل متقاضی و ارائه توضیحات در خصوص خانواده.

· ارائه توضیحات در خصوص وضعیت تحصیلی.

· ارائه توضیحات در خصوص وضعیت تأهل و منبع درآمدتان.

· ارائه توضیحات در خصوص اوقات فراغت.

· ارائه توضیحات درباره‌ی سوابق پژوهشی و فرهنگی.

· ارائه توضیحات درباره مرجع تقلید.

گفتنی است که موارد ارائه شده فقط بخشی از سوالات مصاحبه و گزینه برای استخدام در آموزش و پرورش است.

آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ براساس نیاز نواحی سراسر کشور برای حدود ۷۰ مشاغل آموزشی، مجموعا بیش از ۳۵ سی و پنج هزار نفر (با رعایت قوانین ماده ۲۸ فرهنگیان) بعد از طی مراحل آزمون و گذراندن دوره مهارت آموزی جذب سیستم آموزش و پرورش خواهند شد.

چند برابر ظرفیت داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب نمایند وارد مرحله مصاحبه خواهند شد. پذیرفته شدگان نهایی نیز می بایست مابقی دوره شایستگی معلمی را در دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی طی کنند.

 

منبع: همشهری

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1927

  • سید محمد سلطانزاده

    سلام چرا به سرایدارهایی که در مدرسه غیر انتفاعی خدمت میکنن نباید حقوق ومزایا داشته باشن نباید بیمه داشته باشن نباید پشتیبانی بشن پس کی به داد ما سرایدارهای غیر انتفاعی میرسید تورو به خدا پیگیری کنید

ارسال نظر