مدارس ابتدایی ۱۲ شهر خوزستان تعطیل شد

مدارس ابتدایی ۱۲ شهرستان خوزستان در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

مدارس ابتدایی ۱۲ شهر خوزستان تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تعطیلی مدارس ۱۲ شهرستان استان به دلیل وقوع گرد و غبار خبر داد.

اشرفی گفت: با تصمیم ستاد کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان، کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، بهبهان و هندیجان امروز سه شنبه تعطیل است.

او می‌گوید: همچنین کارکنان اداراتی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله عروقی، آسم و قلبی هستند می‌توانند با توجه به وقوع گرد و غبار در محل کار حاضر نشوند.

پدیده گرد و غبار از یکشنبه در برخی شهرهای خوزستان آغاز شد و شاخص کیفی هوای خرمشهر را در این روز در شرایط خطرناک قرار داد.

روز گذشته نیز ۱۸ شهرستان درگیر پدیده گرد و غبار بودند که در ساعت ۱۳ میزان گرد و غبار در امیدیه به ۳۱ برابر حد مجاز، در ساعت ۱۰ صبح در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز و در ساعت ۸ صبح در خرمشهر و آبادان به ۱۲ برابر حدمجاز رسید.

با وجود انتقاد در فضای مجازی، اما کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان، دوشنبه برای مدارس و ادارات تعطیلی اعلام نکرده است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته جاری به تناوب همزمان با افزایش ابر و احتمال بارندگی در مناطق شرقی و شمالی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید، توفان‌ لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان قابل انتظار است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18454

ارسال نظر