تولد سنگین‌ترین نوزاد ایران در مشهد

نخستین نوزاد ۶ کیلو و ۵۰۰ گرمی به روش زایمان طبیعی در سال ۱۴۰۱ در مشهد به دنیا آمد.

تولد سنگین‌ترین نوزاد ایران در مشهد

رئیس بیمارستان ام البنین (س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین نوزاد ۶ کیلو و ۵۰۰ گرمی به روش زایمان طبیعی در سال ۱۴۰۱ در این بیمارستان چشم به جهان گشود.

 فریده اخلاقی گفت: مادری در بارداری پنجم خود، بدون سابقه بیماری و ابتلا به دیابت، در هفته چهلم بارداری، نوزادی را با وزن ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.

او گفت: سایر فرزندان این مادر، نیز با وزن بالا متولد شده‌اند، اما این عضو جدید خانواده با تولدش همه رکورد‌ها را جابه‌جا کرد.

رئیس بیمارستان ام البنین (س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سونوگرافی یک هفته پیش از زایمان وزن جنین چهار کیلو و ۱۰۰ گرم تخمین زده شده بود و مادر با سیر طبیعی زایمان پیش رفت، اما نوزاد با وزن ۶ کیلو ۵۰۰ گرم متولد شد.

اخلاقی گفت: حال عمومی مادر و نوزاد هر دو خوب است و مشکلی تاکنون اعلام نشده است.

او گفت: جنسیت این نوزاد متولد شده دختر است و همچنین وزن طبیعی یک نوزاد تازه متولد شده سه کیلو و ۵۰۰ گرم است.

به گفته او چاقی مادر، تعداد بالای بارداری مادر، سن بالای مادر، دیابت مادر، حاملگی طول کشیده، داشتن سابقه نوزاد متولد شده بزرگتر از حد متوسط یا ماکروزومی جنین، وزن گیری بالای مادر حین بارداری یا بین بارداری و همچنین وزن بالای خود مادر در زمان تولد از علل مهم تولد نوزادان با وزن زیاد است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17185

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر