محسنی‌اژه‌ای: "سقط جنین" جاهلیت مدرن است

امروز با یک جاهلیت مدرن روبه‌رو هستیم که هزاران جنین حتی بعد از حیات، با توافق و همیاری پدر و مادر از بین می‌روند.

محسنی‌اژه‌ای: "سقط جنین" جاهلیت مدرن است

رئیس دستگاه قضا  با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی درباره مسائل مهم گفت که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید به فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و درمان توجه کنند و اگر ناهماهنگی بین دستگاه‌های تبلیغاتی باشد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سقط جنین و سالمندی جمعیت به‌عنوان مسائل مهمی یاد کرد که برخورد با آن‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است و اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم به نقطه اوج جاهلیت و تاریکی و انحطاط انسان اشاره کنیم می‌گوییم در یک دوره پدران دختران خود را زنده به گور می‌کردند، اما امروز با یک جاهلیت مدرن مواجه هستیم که هزاران جنین حتی بعد از حیات با توافق و همیاری پدر و مادر از بین می‌روند.

رئیس دستگاه قضا گفت که اگر برای سقط جنین قوانین و مجازات سخت‌تری هم تعیین شود، اما تنها با روش‌های کیفری و قضایی با موضوع برخورد و از تبیین وفرهنگ‌سازی و باقی ملزومات غفلت شود، اقدامات قضایی کم‌اثر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در دین اسلام قوانین مجازات محدود و دستورات مربوط به پیشگیری وسیع هستند، افزود: اگر کسی از دستورات الهی تخطی کند مجازات‌های محدودی برایش در نظر گرفته شده، اما با یک استغفار جدی و توبه قلبی خدا از خطای او می‌گذرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1676

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر