مرگ تلخ دختربچه 10 ساله در استخر پرورش ماهی | ماهی‌هایی که دنیا را به کام مرگ کشاندند

سال‌هاست که کودکان قربانیان استخر‌های بدون حصار و استاندارد هستند و همچنین هشدار‌هایی که جدی گرفته نمی‌شوند.

مرگ تلخ دختربچه 10 ساله در استخر پرورش ماهی | ماهی‌هایی که دنیا را به کام مرگ کشاندند

سال‌هاست که کودکان قربانیان استخر‌های بدون حصار و استاندارد هستند و همچنین هشدار‌هایی که جدی گرفته نمی‌شوند.

استخر‌هایی که در ظاهر فنس‌کشی شده اند، اما به راحتی درشان باز می‌شود و می‌توانند زمینه ساز حادثه‌ای تلخ برای خانواده‌ها باشند.

چندی پیش دختر بچه‌ای ده ساله به نام دینا در استخر شهدای بیدسکان شهرستان فردوس غرق شد.

خواهر دینا گفت: خواهرم در ابتدا به من گفت که بیا کنار هم بشینیم و ماهی‌های داخل استخر را تماشا کنیم، در حال نگاه کردن به ماهی‌ها بودیم که دینا با کنجکاوی دیدن بهتر ماهی‌ها جلوتر رفت و ناگهان پایش سر خورد و در آب افتاد.

او گفت: بلافاصله خانواده را آگاه کردم که چه اتفاقی افتاده است.

مادربزرگ دینا گفت: بعد از اینکه دینا داخل آب افتاد پدرش با هدف پیدا کردن دختر ده ساله اش وارد استخر شد که هر چه تلاش کرد نتوانست فرزند دلبندش را پیدا کند.

یکی از باغداران گفت: وقتی دیدم پدر دینا بعد از تلاش فراوان توانست دخترش را پیدا کند طناب را داخل آب انداختم و آن‌ها را از آب خارج کردم، اما دیگر دیر شده بود و دینا نتوانست دوباره به این دنیا باز گردد.

حجت الاسلام زارع حسینی دادستان فردوس روز گذشته به موضوع ورود پیدا کرد و مالک استخر را فرا خواند و گفت: او مکلف است طی ۱۵ روز آینده استخر را حصار کشی کند.

او گفت: همچنین به جهاد کشاورزی نیر تکلیف داده شده که تمامی استخر‌هایی که حصار ندارند شناسایی کند و تا پایان اردیبهشت امسال مهلت دارند که نسبت به نصب حفاظ و تابلو شنا ممنوع اقدام کنند.

حجت الاسلام زارع حسینی گفت: اگر این مهلت تمام شود و اقدامی از سوی مالکان استخر‌ها در خصوص مناسب سازی انجام نشود قطعا جلوی بهره برداری از این اماکن گرفته می‌شود.

نظارت جدی از سوی مسئولان و مراقبت بیشتر خانواده‌ها از کودکانشان می‌تواند از بروز همچین حوادثی در آینده پیشگیری کند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16600

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر