بیانیه شورای شهر مشهد درباره حمله تروریستی حرم رضوی

بیانیه‌ شورای اسلامی مشهد در محکومیت حادثه تروریستی علیه شهدای رمضان حرم مطهر رضوی قرائت شد.

بیانیه شورای شهر مشهد درباره حمله تروریستی حرم رضوی

متن این بیانیه که امروز در سی و پنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد قرائت شد، در ادامه می‌آید:

بسم رب الشهداء والصدیقین

فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدت مشترک بین همه‌ مردم که البته در مورد ما آن اهداف مخصوص ملت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است.

امام خمینی(ره)  

ما وارثان خون شهدای کربلا و شیربچه‌های حیدر کرار هستیم که در عملیات‌های دفاع مقدس با دشمن بعثی سینه به سینه جنگیدند و در خاک و خون غوطه‌ور شده و برای حفظ کشور جانفشانی کردند.

۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما برای حفظ وجب به وجب این سرزمین جانفشانی‌ها کردیم تا به جایگاه امروزی خود که آرامش و امنیت است، دست یابیم.

شیعه و سنی ایرانی و افغانستانی در جبهه حق علیه باطل جنگیدیم. خواهرانه و برادرانه برای دفاع از کشور در یک صف ایستادیم و طعم شیرین پیروزی مقاومت را چشیدیم و در خطه‌ای از خورشید با یکدیگر زندگی کردیم.

امروز که در پیشگاه خداوند متعال و در جایگاه خدمت به مردم ایستاده‌ایم. بر خود می‌بالیم که حافظ این آب و خاک بوده و برای اعتقادهایی که به واسطه آن رشد و نمو یافته، خود را فدا می‌کنیم.

با این عقیده پرورش یافتیم و در مکتب عشق و ارادت به حضرت رضا(ع) شاگردی کردیم. قدم در راه خدا نهادیم و بنای خود را به رضایت بندگانش گذاشتیم تا در این راه شهید شویم و رفیق.

یاران جهادی ما در حاشیه شهر مشهد چشم و چراغی برای مساجد بودند. دوستانی برای کودکان و خانواده‌های محروم هم‌رزم فعالان جهادی و واعظی سخنور برای اهداف اسلام و انقلاب بودند. اقداماتی که خاری بر چشم دشمنان اسلام بود و نمی‌توانستند این اعتلای دین، فرهنگ و اخلاق را تاب آورند.

آه از سوم رمضان سال ۱۴۴۳ که هم قبیله ما، یار ما، همرزم جهادی ما اسیر دستان ایادی استکبار شد، با دهان روزه در حرم مطهر رضوی در خاک و خون غلطیده شد و به مقام پرفیض شهادت نائل آمد.

داغی که بر دل ما نشست. تشییعی که با حضور مردم شهیدپرور مشهد برگزار شد، تدفینی که با حضور ملائک در جوار بارگاه منور رضوی صورت پذیرفت، از مقابل چشممان نمی‌رود و خاطره آن روز در ذهن زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) محو نمی‌گردد.

با شهادت حجج اسلام اصلانی و دارایی فرزندان حاشیه شهر حامیان معنوی خود را از دست دادند اما راه پربرکت این شهدا پرخروش و باصلابت ادامه خواهد یافت.

آه بر دل سیاه و کور ایادی استکبار، نفرین بر آمریکا و اسرائیل که دست‌نشانده‌های سیاه‌طینت خود را با عقاید پوچ و انحرافی لبریز ساخته و با اقدامی ددمنشانه همچون درندگان، اینگونه در حریم امن الهی، به جان سه طلبه شهر بهشت افتاده و آن‌ها را مجروح و به شهادت رساندند.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم این اقدام وحشیانه و خارج از منطق عقل و احساس را، و به دشمنان قسم‌خورده خود اعلام می‌داریم که ایران، سرزمینی که صاحب آن حضرت مهدی(عج) است، جایی برای تفکرات انحرافی و خون‌ریزانه نیست.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم که هتک حرمت به حرم رضوی بدون پاسخ نخواهد بود و راه شهدای رمضان حرم رضوی پررهرو و استوار باقی خواهند ماند.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تعدیل نشود و در هیچ برهه‌ای از تاریخ از اصالت دین و اسلام‌مان عقب ننشینیم.

اگر چند روز در داغ این شهدا بر خود سوختیم و نالیدیم، اما جریان تکفیری بداند که پرچم اسلام در این آب و خاک برافراشته‌تر خواهد شد. مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و جریان تکفیری خواهیم کوفت و بر جریان اصیل انقلابی و جهادی خود حرکت خواهیم کرد.

ما خادمان شهر امام مهربانی‌ها ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهدا حضور آن‌ها را در شورای اسلامی مشهد مقدس مغتنم شمرده و در محضر روح پرفتوح شهدای هشت سال دفاع مقدس شهدای مدافع حرم و شهدای رمضان حرم رضوی عهد می‌بندیم که به پای اقدامات جهادی و انقلابی آن‌ها بایستیم و از پا ننشینیم»./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15951

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر