خبر مهم / آیا دانش آموزان امسال یک ماه بیشتر مدرسه می‌روند؟/ شیوه‌نامه بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین

معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: موردی مبنی بر افزایش سال تحصیلی جاری مطرح نشده است.

خبر مهم / آیا دانش آموزان امسال یک ماه بیشتر مدرسه می‌روند؟/ شیوه‌نامه بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین

 شیوه‌نامه حضور دانش‌آموزان در مدارس ابلاغ شد

وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین را اعلام کرد. ، بر این اساس، زدن ماسک و تهویه هوا الزامی است. همچنین دبیرستانی ها یک ماه، بیشتر باید سرکلاس بروند.در پی انتشار این خبر معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: موردی مبنی بر افزایش سال تحصیلی جاری مطرح نشده است.اما مجددا  نوری،  وزیر آموزش و پرورش گفت:در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی  به غیر از پایه دوازدهم یک ماه بیشتر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تا افت تحصیلی این دو سال جبران شود.

مدارس

بر این اساس، زدن ماسک و تهویه هوا الزامی است.

توضیح مهم آموزش و پرورش  درباره اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی

رسانه‌ای شدن این خبر در شرایطی بود که در آیین نامه ابلاغ شده وزارت آموزش و پرورش که در وب سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفته، صحبتی درباره افزایش سال تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی مطرح نشده است.

در همین زمینه صادق ستاری فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: چنین تصمیمی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد. به گفته او هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوری،  وزیر آموزش و پرورش هم گفت در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی  به غیر از پایه دوازدهم یک ماه بیشتر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تا افت تحصیلی این دو سال جبران شود.

معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند، می‌توانند با تأیید پزشک از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته بود به منظور جبران افت تحصیلی ناشی از آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان، پیشنهادی با عنوان افزایش یک ماهه آموزش‌ها در خرداد به شورای عالی آموزش و پرورش داده شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13933

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • شاهین چشم

        جان دانش آموز فقط با ماسک و دست کش و الکل حفظ نمیشه مخصوصا اومیکرون که سرایت پذیری بیشتری داره هر بار با این تصمیم نادرستتون باعث میشد که هزاران نفر جان ببازند حتما باید چند میلیون نفر بمیرند که شما مدارس رو مجازی کنید بعدشم از حق تعطیلات دانش آموزان هم کسر کردین اینجوری انگیزه به تحصیل هم افت سنگینی میکند یعنی ما غیر حضوری درس بخونیم بعد امتحاناتشو حضوری بدیم عقل تون درست کار نمی کنه اگر میکرد که اینجوری نمی کردید

        • ناشناس

          مدرسه ها حضوری بشن بهتر

      • ناشناس

        نه به حضوری

      • جلالدین خوارزمشاه

        نه به حضوری مدارس و دانشگاه ها

      • ناشناس

        حضوری بی حضوری آنلاین بهترین کار هست

      • ناشناس

        نه‌به‌حضوری‌باز‌چه‌صیغه‌ایه‌
        بچه‌ها‌مهمانی‌ گردش‌ تفریح پارک و.....
        برن‌اما‌مدرسه‌نرن
        به‌خدا‌مدرسه‌از‌همه‌چیز‌واجب‌تره‌
        همه‌دنیا‌مدرسه‌هاشون.بازه‌به‌غیراز‌ایران
        ‌اگر.اینجوری‌باشه‌که‌باید.کل‌جهان‌تا‌سالیان‌سال
        بیسواد‌در‌بیان

      ارسال نظر