استعفای دسته جمعی 20 پرستار امروز در بیمارستانی در چالوس/ ماجرا چیست؟

خبری امروز منتشر شده مبنی بر اینکه 20 پرستار به طور دسته جمعی در بیمارستانی در چالوس استعفا داده اند اما اصل ماجرا چیست.

استعفای دسته جمعی 20 پرستار امروز در بیمارستانی در چالوس/ ماجرا چیست؟

خبری امروز منتشر شده مبنی بر اینکه ۲۰ پرستار به طور دسته جمعی در بیمارستانی در چالوس استعفا داده اند اما اصل ماجرا چیست. 

به گزارش عرشه آنلاین، مطالب منتشر شده در فضای مجازی: «مشکلاتی نظیر عدم تجهیزات، دارو، حضور به موقع پزشکان، خدمات نامناسب و عدم مدیریت در این بیمارستان هر روز بیشتراز روز قبل به چشم می‌آید و البته مسوولان تنها راهکار را تکذیب اخبار منتشر شده می‌دانند.» /مدیر شبکه بهداشت: تا طلب های میلیاردی وصول نشود در ارایه خدمات با مشکلات و چالش مواجه خواهیم بود.

 استعفای دست کم ۲۰ پرستار در بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس موضوعی که امروز - سه شنبه - در فضای مجازی منتشر و دلایل آن برای بسیاری از کاربران و مخاطبان این شبکه های اجتماعی سوال برانگیز شد اما مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس می گوید: این اطلاعات صحت ندارد.

به گزارش  ایرنا، در ادامه محتوای این مطالب منتشر شده در فضای مجازی حکایت آمده است: "مسوولان بهداشت و درمان چالوس گویا هیچ اراده ای برای برطرف کردن مشکلات ندارند، مشکلاتی نظیر عدم تجهیزات، دارو، حضور به موقع پزشکان، خدمات نامناسب و عدم مدیریت در این بیمارستان هر روز بیشتراز روز قبل به چشم می‌آید و البته مسوولان تنها راهکار را تکذیب اخبار منتشر شده می‌دانند این در حالی است که بزرگترین ضربه به بخش خدمات بهداشت و درمان به عنوان مهمترین دغدغه این روزهای مردم وارد می‌شود که متاسفانه در این بین اما مسئولان همچنان مدعی‌ اند سیستم درمانی ما یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جهانی است. "

در این پیوند دکتر حدیث گردکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انتشار چنین مطالبی در فضای مجازی به هیچ عنوان صحت نداشته البته ناگفته نماند در اوایل سال گذشته ۲ مورد تقاضای استعفا گزارش شد و آن هم این نیروها شرکتی بودند که به خاطر انتقالی از بیمارستان در خواست کردند که به علت کمبود کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این درخواست ها پاسخ منفی داد.

وی ادامه داد : سرانجام این ۲ پرستار مدتی دست از کار کشیدند به عبارتی سرشیفت کاری حاضر نشدند و این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گزارش شد که در نهایت از بیمارستان اخراج شدند و ربطی به کمبود امکانات، تجهیزات بیمارستانی و تعرفه صنفی نداشته است.

دکتر حدیث گردکلی

دکتر حدیث گردکلی

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با تایید کمبود امکانات و تجهیزات در این بیمارستان گفت : وقتی که این مرکز درمانی طلب میلیاردی از بیمه تامین اجتماعی و دیگر شرکت های بیمه گر دارد و از طرفی هم بدهی های سنگینی هم به شرکت های دارویی داریم به طور طبیعی نمی توانیم امکانات و تجهیزات این بیمارستان را تقویت کنیم.

گردکلی افزود : سال گذشته بابت دارو حدود ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده در حالی که این بیمارستان طلب میلیاردی از تامین اجتماعی دارد به هر شکل تا این طلب ها وصول نشود در ارایه خدمات با مشکلات و چالش مواجه خواهیم بود.

این بیمارستان با برخورداری از ۵۲۰ کادر درمانی، خدماتی و پشتیبانی دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

این مرکز دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان تامین اجتماعی رازی غرب استان از دیگر مراکز درمانی است که در چالوس مستقر است.

شهرستان چالوس واقع در غرب استان مازندران سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است. شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران با زیرساخت های محلی خدمات ملی ارایه می کند که این رفع این چالش نیازمند توجه قوای سه گانه است که برای ارتقای زیرساخت های درمانی، راه، آب، برق، گاز این مناطق تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132866

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر