سامانه بارشی در کشور فعال شد/ این استان ها منتظر سیل و سیلاب باشند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از فعالیت سامانه بارشی از فردا تا آخر هفته جاری به استان خبر داد.

سامانه بارشی در کشور فعال شد/ این استان ها منتظر  سیل و سیلاب باشند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از فعالیت سامانه بارشی از فردا تا آخر هفته جاری به استان خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، سعید خلیلی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با ورود سامانه بارشی به منطقه از فردا تا اواخر هفته جاری شاهد بارش‌های قابل توجه باران با احتمال رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر در سطح استان خواهیم بود. 

وی بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود خواهد داشت. 

خلیلی ادامه داد: همچنین پدیده مه گرفتگی کاهش دید و روند کاهش دما برای روزهای آتی پیش بینی می‌شود. 

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: بارش باران و برف از روز دوشنبه سطح وسیعی از استان را فرا می‌گیرد و اغلب نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی با ورود سامانه بارشی به منطقه از روز دوشنبه بارش باران توام با تگرگ و رعد و برق در اغلب نقاط استان و برف در ارتفاعات منطقه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا روز سه شنبه در استان پایدار است، بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در این مدت زمانی لازم است شهروندان و دستگاه‌های اجرایی موارد ایمنی را در راستای کاهش خسارت‌ها به کار ببندند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه تمرکز بارندگی اغلب در مرکز و جنوب استان است، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های چشمگیری گزارش نشده به طوری که در میاندوآب ۲ میلی‌متر و تخت سلیمان تکاب زیر یک میلیمتر بارش باران داشتیم.

وی با اشاره به دمای هوای استان در روزهای پیش رو، گفت: روند کاهش نسبی دما برای استان پیش بینی می‌شود که همراه با کاهش دید در جاده‌ها و مه‌گرفتگی خواهد بود.

صابری با بیان اینکه دمای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی یک و مثبت ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت، خوی با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130455

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر