اطلاعیه مهم آموزش و پرورش خطاب به معلمان و مدارس در ماه رمضان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برگزاری هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی در ماه رمضان ممنوع است

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش خطاب به معلمان و مدارس در ماه رمضان

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برگزاری هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی در ماه رمضان ممنوع است

به گزارش عرشه آنلاین،  معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط جسمانی دانش‌آموزان روزه‌دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه ضروری است از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش‌آموزان خودداری شود.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان در دهه آخر اسفند سال جاری و تقارن آن با آغاز بهار طبیعت و تعطیلات نوروز، اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت حال دانش‌آموزان روزه‌دار و بهره‌مندی بیشتر معنوی در این ماه پر خیر و برکت به‌ویژه در ساعات فعالیت مدارس، مدیران مدارس می‌توانند با استفاده از ظرفیت شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان و با تصویب شورای مدرسه، نسبت به تاخیر زمان شروع مدارس با رعایت ساعت مصوب برنامه درسی اقدام کنند.

سرمایه گذاری با سود علی الحساب ماهانه با ضمانت نامه تعهد پرداخت بانکی

وی توضیح داد: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و...) با توجه به نظرات معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند.

کاظمی به معلمان توصیه کرد: با توجه به شرایط جسمانی دانش‌آموزان روزه‌دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه ضروری است از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش‌آموزان خودداری شود تا فشار مضاعفی به دانش‌آموزان روزه‌دار وارد نشود. وی تصریح کرد: معلمان با محدود کردن ارائه تکالیف و کار در منزل به دانش‌آموزان، زمینه بهره‌مندی از برکات این ماه عزیز را فراهم کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی، تربیتی و امیدآفرین با مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا نظیر اجرای نمازهای جماعت در مدرسه، برگزاری مراسم ادعیه و سخنرانی به‌ویژه مراسم شب‌های قدر و احیا و سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در این ماه پربرکت مورد انتظار است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129814

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر