قتل زنجیره ای زنان راننده اسنپ ؛اسرارجنایت خفاش خاورشهر فاش شد

در دی و بهمن ماه سال جاری قتل دو زن به صورت مشابه کارآگاهان را به قاتل رساند.

قتل زنجیره ای  زنان راننده اسنپ ؛اسرارجنایت خفاش خاورشهر فاش شد

 مرد جوان که می توانست خفاش شب دوم تهران شود پس از دومین قتل زن جوان و کشف جسدش در خاور شهر با تیزهوشی پلیس دستگیر شد.

 اوایل دی ماه سال جاری سناریوی کشف جسد زن جوانی در منطقه خاورشهر به پلیس مخابره شد و همین کافی بود تا تیمی از کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای بررسی ها بیشتر در محل کشف جسد حاضر شوند.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند که زن جوان به دست عامل جنایت خفه شده و پس از قتل در محل کشف جسد رها شده است و پس از شناسایی هویت زن جوان مشخص شد که خودروی پراید این زن نیز به سرقت رفته است و فرضیه قتل برای سرقت پیش روی تیم جنایی قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت و هیچ ردی از عامل این جنایت به دست نیامد و خودروی سرقتی زن جوان نیز پیدا نشد.

کشف دومین جسد زن در خاورشهر

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه صبح روز شنبه ۱۲ اسفند ماه دختر جوانی با حضور در پلیس خاورشهر از ناپدید شدن مادرش خبر داد.

دختر جوان در تحقیقات پلیسی گفت: مادرم راننده تاکسی اینترنتی بود و شامگاه جمعه برای بردن یک مسافر از قرچک ورامین به زمان آباد سوار بر خودروی کوئیکش شد و از خانه خارج شد اما بعد از آن دیگر اطلاعی از او نداریم و تا صبح منتظر ماندیم تا اینکه دیدم از حساب بانکی مادرم به حساب یک مرد پول منتقل شد و احتمال می دهیم برای مادرم اتفاقی افتاده باشد چون هرچه با موبایلش تماس می گیریم جوابگو نیست.

بدین ترتیب مرد جوان که پول های زن گمشده به حسابش واریز شده بود توسط تیم جنایی شناسایی شد اما این مرد وقتی فهمید پلیس در تعقیبش است با خانواده دختر جوان تماس گرفت و ادعا کرد مادر شما توسط یک مرد اهل کشور افغانستان به قتل رسیده و از محل دفن جسد اطلاع دارد.

ماموران در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از مرد جوان که امیر نام دارد به روستای زمان آباد رفته و جسد زن ۴۷ ساله را که با روسری به قتل رسیده بود از زیر خاک بیرون کشیدند.

با ماجرای کشف جسد در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند ماه سناریوی کشف جسد به کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران مخابره شد و تیم جنایی با حضور در محل مرد جوان را که امیر نام داشت را هدف تحقیق قرار دادند و زمانیکه برای بازرسی به خانه مرد مرموز رفتند با خودروی پراید سرقتی زن جوان که ۲ ماه قبل جسدش پیدا شده بود به دست آمد.

اعتراف به قتل ۲ زن

امیر ۳۵ ساله که دیگر راهی جز اعتراف نداشت در همان تحقیقات ابتدایی پرده از ۲ جنایت هولناک برداشت.

مرد جوان در اعترافاتش گفت: نخستین قتل را زمانی بود که یکی از دوستانم  با زن جوانی که در ارتباط بود در یک کارگاه لوسترسازی در خاورشهر قرار داشت و من هم در آنجا بودم که وقتی زن جوان وارد آنجا شد او را هدف نیت شیطانی خود قرار داده و سپس با روسری خفه اش کردم و سپس جنازه اش را در خودرویش گذاشتم.

وی افزود: هوا تاریک بود و جسد را در بیابان های اطراف خاورشهر رها کردم و خودرویش را به سرقت بردم تا اینکه تصمیم گرفتم زن دیگری را هدف خود قرار دهم.

این مرد که می توانست خفاش شب دوم تهران باشد و با قتل های سریالی زنان جا پای قاتلان سریالی تاریخ ایران بگذارد در ادامه گفت: در دومین نقشه ام درخواست تاکسی اینترنتی کردم که راننده اش یک زن بود وقتی به محل آمد سوار بر خودرویش شدم و در مسیر بودیم که دیدم زن جوان با گوشی اش کار بانکی می کند که رمز گوشی اش را به خاطر سپردم و سپس تصمیم به اجرای نقشه شیطانی ام گرفتم.

اعتراف به دو جنایت

فردی که با دختر مقتول تماس گرفته بود، اصلی‌ترین مظنون جنایت بود. پلیس حدس می‌زد که او به دروغ مدعی شده که قاتل یک مرد افغان است تا مسیر تحقیقات را تغییر دهد. بنابراین جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد و ماموران توانستند با انجام ردیابی‌ها، در کمترین زمان ممکن وی را شناسایی کنند. او نگهبان یک کارگاه بود و در روستای زمان‌آباد زندگی می‌کرد.

ماموران پلیس راهی مخفیگاه این مرد شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. اما نکته عجیب کشف خودروی پرایدی در خانه این مرد بود. استعلام شماره پلاک پراید نشان می‌داد که خودرو متعلق به مریم، یعنی همان زنی است که پیش از سارا ناپدید و جسدش در مزرعه پیدا شده بود. این یعنی، مظنون دستگیر شده احتمالا قاتل هر دو زن راننده‌ای است که به قتل رسیده بودند.

مرد جوان با مدارک و شواهد به دست آمده راهی نداشت جز اعتراف به جنایت. وی که جوانی ۲۹ ساله در بازجویی ها گفت: یکی از روزهای دی ماه امسال به عنوان مسافر سوار ماشین مریم (راننده پراید) شدم. وقتی او را دیدم وسوسه‌ سرقت طلاها و پول‌هایش به جانم افتاد. تصمیم گرفتم با روسری او را خفه کنم و اموالش را سرقت کنم.

وی ادامه داد: پس از قتل، ‌ جسد مریم را داخل صندوق عقب ماشین پرایدش قرار دادم و صبر کردم تا هوا کاملا تاریک شود. سپس به سمت خاور شهر حرکت کردم و جسد را در مزرعه‌ای انداختم. سپس ماشین پراید را به پارکینگ خانه‌ام بردم تا وقتی آب ها از آسیاب افتاد با جعل و سند سازی آن را بفروشم.

وی درباره قتل دوم گفت: قتل دوم را یازدهم اسفند ماه مرتکب شدم. آن روز درخواست تاکسی اینترنتی کردم که راننده‌اش یک زن بود. وقتی سوار ماشینش شدم باز هم وسوسه سرقت به جانم افتاد. در مسیر بودم که دیدم زن جوان قفل گوشی اش را باز کرد تا پیامی به دوستش بدهد. من رمز آن را به خاطر سپردم و در فرصتی مناسب جان زن جوان را گرفتم. او هم مانند قتل اول، ‌با روسری اش خفه کردم. اینبار می خواستم ردی از خودم به جا نگذارم به همین دلیل جسد وی را دفن کردم. از آنجا که رمز گوشی اش را داشتم توانستم به اینترنت بانکش دسترسی پیدا کنم و به حساب خودم پول واریز کنم. اما بعد دیدم اشتباه کرده‌ام و پلیس در تعقیبم است به همین دلیل با خود گفتم که قتل را گردن یک مرد افغان بیندازم و خودم را به عنوان شاهد قتل جا بزنم اما پیدا شدن خودروی سرقتی اولین قربانی ام، ‌اسرارجنایت هایی که مرتکب شده بودم را فاش کرد.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی بازداشت شده و در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد. با توجه به اعترافات متهم، احتمال افزایش قتل از سوی وی مطرح است. احتمال می رود او با این شیوه و شگرد، زنان بیشتری را قربانی کرده باشد، به همین دلیل تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128874

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر