جوانان ایران چند نفرند؟

جوانان ایران چند نفرند؟

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمارهای موجود در مرکز رصد جمعیت کشور، ۲۷ درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از سازمان ثبت احوال کشور، مرکز رصد جمعیت کشور این سازمان به مناسبت روز جوان با انتشار آماری تصریح کرد با توجه به تعریف رسمی، سنین ۱۸ تا ۳۵ سال جوان نامیده می شود که براساس آمارهای موجود در کشور حدود ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور جوان هستند، که این رقم ۲۷ درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

براساس این گزارش در ۱۱ ماهه امسال ۹۷۵ هزار و ۵۶۸ رویداد ولادت به ثبت رسیده که از این میزان حدود ۷۵ درصد مربوط به مادران جوان (۱۸ تا ۳۵ سال) بوده و ۳۸ درصد از ولادت های مادران جوان مربوط به فرزند اول خانواده است.

این گزارش می افزاید: بیش از ۵۷ درصد از ازدواج های صورت گرفته در این مدت نیز مربوط به زنان و مردان جوان دارای سن ۱۸ تا ۳۵ سال است.

 پیشتر رییس سازمان ثبت احوال به ایرنا گفته بود از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال ۹۸۱ هزار و ۷۱۱ نوزاد در کشور متولد شدند.

هاشم کارگر افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و به ثبت رسید و در مقابل آن ۳۷۹ هزارو ۹۸۲ واقعه فوت در کشور به وقوع پیوسته است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127713

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر