خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمه ای

میرهاشم موسوی گفت: در حوزه بیمه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی، ۲۲ میلیون نفر تبعه بیمه‌شدگان و ۸ میلیون نفر بازنشسته هستند.

خبر مهم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمه ای

میرهاشم موسوی گفت: در حوزه بیمه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی، ۲۲ میلیون نفر تبعه بیمه‌شدگان و ۸ میلیون نفر بازنشسته هستند.

به گزارش عرشه آنلاین،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان اقدامات این سازمان طی دو سال اخیر دوره فعالیت خود، آخرین وضعیت بدهی دولت، میزان بخشودگی جرائم کارگاه‌ها و ... را تشریح کرد.

میرهاشم موسوی در نشستی خبری با بیان اینکه قبل از انقلاب ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، گفت: امروز بالغ بر ۷۴ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند البته آرمان ما در حکمرانی تامین اجتماعی و اصل ۲۹ قانون اساسی، پوشش کامل بیمه‌های اجتماعی برای آحاد جامعه است، البته در این دولت هم اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمه‌های درمانی با دستوری که سال گذشته و اوایل امسال، آیت الله رییسی دادند، بیش از ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و مابقی افراد تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه درمان هستند، افزود: می‌توان ادعا کرد که پوشش بیمه درمان در نظام جمهوری اسلامی نزدیک ۱۰۰ درصد رقم خورده و این دستاورد بزرگی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۲۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در تامین اجتماعی بوده است، اظهار کرد: امروز ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، بیمارستانها و خدمات پیشرفته در سطح منطقه خدمات خوبی ارائه می‌دهند و توسعه خدمات هم در حال ادامه است.

موسوی با بیان اینکه تامین اجتماعی، سازمان اجتماعی و اقتصادی بزرگی است که خدمات متنوعی در عرصه‌های بیمه‌های اجتماعی و بخش اقتصادی ارائه می‌دهد، افزود: تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی و اولین خریدار راهبردی سلامت در کشور است و اکنون بالغ بر ۵۷ هزار مرکز طرف قرارداد داریم.

به گفته وی، در حوزه بیمه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی، ۲۲ میلیون نفر تبعه بیمه‌شدگان و ۸ میلیون نفر بازنشسته هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حوزه‌های کسب و کار و با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک و متوسط تحت پوشش بیمه داریم، درخصوص بخشودگی جرائم گفت: در سال جاری ۲۶ هزار کارگاه از فرصتی که بیمه در اختیار آنها قرار داد استفاده کردند و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تقسیط بدهی در این کارگاه‌ها رقم خورده است.موسوی با بیان اینکه درمان ما نیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد خدمات درمانی در کشور است، بیان کرد: درمان سازمان در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم است. این خدمات از برخی هزینه‌های کمرشکن سلامت جلوگیری می‌کند. به طور متوسط سازمان روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی را در حوزه درمان و در خدمات بستری نیز ۱۳ هزار خدمت را به صورت روزانه ارائه می‌دهد. 

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای تنوع خدمت است، گفت: یکی از مسائل اساسی در حکمرانی، موضوع صندوق‌هاست که به عنوان چالش‌های مرتبط در این حوزه مطرح است. در آغاز دولت مردمی بر روی چالش‌ها متمرکز شدیم و راهبردهایی برای مدیریت بهینه شرایط داشتیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی معتقد است که هرچند در صندوق‌ها بحران و چالش وجود دارد تاکید کرد: اما بحران سازی افراطی را قبول نداریم. صندوقها سیری طبیعی دارند و مهم این است که در این گذر تاریخی چگونه با چالشهای صندوق ها مواجه شویم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125174

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر