بودجه آموزش و پرورش در سال 1403 مشخص شد/ سهم رتبه بندی معلمان چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره بودجه آموزش و پرورش در سال 1403 توضیحاتی داد.

بودجه آموزش و پرورش در سال 1403 مشخص شد/ سهم رتبه بندی معلمان چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ توضیحاتی داد. 

به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت بودجه آموزش و پرورش۱۱ درصد بودجه کل کشور خواهد بود و برای رتبه بندی معلمان ۵۰ همت در نظر گرفته شده است.

رحیم زارع ضمن اشاره به بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده، اظهار کرد: «کمیسیون تلفیق تبصره و احکام را ذکر می‌کند سپس باید جداول براساس تبصره‌ها آورده شود. بودجه آموزش و پرورش تقریبا ۲۵۲۷ هزار میلیارد تومان شده است و این افزایش از طریق برآوردی که در حوزه نفت و مالیات بوده، تنظیم شده است.»

وی افزود: «برای رتبه بندی معلمان ۵۰ همت دیده شده است و بودجه آموزش و پرورش نیز مجموعاً ۱۱ درصد بودجه کل کشور خواهد بود؛ حد معمول دنیا ۱۰ درصد است اما با این مصوبات مجلس ممکن است بودجه آموزش و پرورش بیش از ۱۲ درصد از بودجه کل کشور شود. برای حوزه فرهنگ نیز ۲۸ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق اختصاص داده‌ایم.»

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: «برنامه هفتم توسعه پیش بینی است. نظر شخصی من این است که بسیاری از احکام نباید در برنامه هفتم تصویب می‌شد اما در هر صورت احکام بودجه مطابق با برنامه هفتم تنظیم خواهد شد. به عنوان مثال در موضوعات همسان سازی بازنشستگان، صندوق توسعه ملی و اوراق و فروش نفت این سقف‌ها رعایت شده است.»

وی در تشریح مصوبه روز گذشته مجلس برای انتشار اوراق مالی اسلامی نیز گفت: «بند (ب) تبصره (۱) این لایحه به تصویب رسید؛ طبق این مصوبه به شهرداری‌ها و شرکت‌های دولت اجازه داد شد تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و تأمین خدمت (سرویس ایاب و ذهاب) دانش آموزان دارای معلولیت (جسمی، حرکتی و ذهنی) و مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری تمامی پایانه‌ها، ایستگاه‌ها، تأسیسات سامانه‌ها و ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری، دسترس پذیری سامانه‌های حمل و نقل عمومی برای دسترسی منطبق با قوانین داخلی و استانداردهای بین المللی افراد دارای معلولیت با هماهنگی وزارت کشور تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کنند.»

منبع: پانا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123400

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر