خبر خوش برای فرهنگیان/ درخواست آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معلمان

یک نماینده مجلس از درخواست آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه درباره تامین اعتبار رتبه بندی معلمان خبر داد.

خبر خوش برای فرهنگیان/ درخواست آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معلمان

یک نماینده مجلس از درخواست آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه درباره تامین اعتبار رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ آموزش و پرورش در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار لازم است

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه گروهی قصد دارند شیرینی اجرای رتبه‌بندی را به کام فرهنگیان تلخ کنند، گفت وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار لازم در راستای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی در مجلس یازدهم پس وعده‌های بسیار مسئولان در ادوار گذشته، گفت:«بسیاری از افراد در دوره‌های گذشته و دولت‌های قبل قول اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را داده بودند اما آن را به سرانجام نرساندند. واقعیت این است که زمانی که قانون رتبه‌بندی تصویب شد و بخش‌های بسیاری از آن اجرایی شده ممکن است بخش‌هایی در فرآیند اجرایی ضعیف بوده و یا اشتباهاتی صورت گرفته باشد. این مشکلات طبیعی است چرا که ما جمعیتی قریب به یک میلیون نفر معلم در وزارت آموزش و پرورش داریم.»

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به تعداد بالای نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «با توجه به این موضوع که کادر آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، طبیعتا در این تعداد امکان بروز مشکل و اشتباهات در ارزیابی‌ها وجود دارد. با وجود این مشکلات اصل و واقعیت این است که این رتبه‌بندی انجام شده و تنها بخش‌هایی مغفول مانده است.»

سلیمی با اشاره به اصلاحیه برای افرادی که از زمان تصویب تا اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بازنشسته شدند، گفت: «برای افرادی که در فاصله زمانی ۴ ساله تا سال ۱۴۰۰ که این طرح تصویب اما اجرایی نشده بود بازنشسته شده‌اند هنوز اقدامات، بررسی‌ها و پیگیری‌ها به صورت کامل انجام نشده است. دولت قول بررسی و ارزیابی این گروه از افراد را در اولین فرصت ممکن داده است. »

وی با اشاره به اقدامات دولت در جهت اجرای بهتر قانون رتبه‌بندی معلمان و حل نواقص، اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم اجرایی و عملی این قانون است. نکته مهم این است که بالاخره پس از ۱۰ سال مجلس یازدهم و دولت سیزدهم یک کار بزرگ انجام دادند. هر چند طرح رتبه‌بندی معلمان نواقصی دارد که امیدواریم نواقص آن نیز در ادامه مسیر پوشش داده شود.»

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به رفتار برخی افراد در جهت تخریب طرح رتبه‌بندی معلمان، افزود: «برخی از افراد به جای اینکه نقاط قوت این طرح را ببینند و با انتشار آن باعث دلگرمی فرهنگیان شوند، صرفا نواقص و مشکلات پیش آمده که بسیارکمتر از نقاط قوت است را می‌بینند. این گروه قصد دارند شیرینی اجرا این طرح پس از سال‌ها را به کام معلم و فرهنگیان تلخ کنند.»

منبع: پانا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121894

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        میانگین ۳میلیون از بابت اجرای رتبه بندی اضافه شده از اون طرف فوق العاده ویژه تمام سازمانها را ۵۰درصد زده آمد ولی معلمان را ۲۰ درصد . این به اون در
        پس با این حرفا سر معلما را شیره نمایید

      ارسال نظر