اگر به دنبال ترک سیگار هستید این غذاها را نخورید

ترک سیگار، یکی از دشوارترین مراحل زندگی افرادی است که به این ماده مخدر اعتیاد دارند. برخی از محققان بر این باورند که برای راحتی بیشتر در ترک سیگار، باید رژیم غذایی خود را تغییر داد.

اگر به دنبال ترک سیگار هستید این غذاها را نخورید

ترک سیگار، یکی از دشوارترین مراحل زندگی افرادی است که به این ماده مخدر اعتیاد دارند. برخی از محققان بر این باورند که برای راحتی بیشتر در ترک سیگار، باید رژیم غذایی خود را تغییر داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ به نقل از مایرور، معمولاً بسیاری از سیگاری‌هایی که تصمیم به ترک می‌گیرند بعد از چند هفته دوباره به عادت خود بازمی‌گردند و به خاطر همین روش‌ها و تکنیک‌های بسیاری در سراسر جهان برای ترک موثر سیگار ابداع شده است.

بر همین اساس، در کشور‌های مختلف با توجه به فرهنگ‌های خود روش‌های خاصی برای ترک سیگار وجود دارد. موسسه ترک سیگار در شهر لندن (gosmokefree.co.uk) روش‌های خاصی برای ترک سیگار دارد، ولی کارشناسان این مرکز اعتقاد دارند که برای ترک سیگار باید به رژیم غذایی توجه کرد.

آن‌ها می‌گویند برای اینکه ترک سیگار دائمی شود و هوس بازگشت به سیگار کمتر شود، حداقل در دوران ترک سیگار باید از مصرف برخی  غذا‌ها پرهیز کرد. آن‌ها می‌گویند از مصرف غذا‌های تند، تنقلات شیرین، غذا‌های سرخ شده و نمک زیاد خودداری شود. زیرا غذا‌های تند و شیرین می‌توانند میل به نیکوتین را تحریک کند. علاوه بر این، اگر هنگام ترک سیگار، غذا‌های شیرین بیش از حد را انتخاب کنید، خطر ابتلا به اعتیاد به قند را به عنوان جایگزینی برای نیکوتین خواهید داشت.

فست فود

در این دوران از مصرف غذا‌های سرخ شده نیز باید پرهیز شود، زیرا آن‌ها می‌توانند به چربی اضافی کمک کنند و به دیافراگم فشار وارد کنند. برای افرادی که در حال ترک سیگار هستند، این فشار افزایش یافته می‌تواند مشکلات تنفسی را تشدید کند.

متخصصان این مرکز در مورد مصرف نمک نیز هشدار می‌دهند که منجر به حبس آب در بدن و ایجاد وزن اضافی می‌شود که خود این قضیه باعث عدم امکان ترک سیگار خواهد شد. یکی دیگر از محرک‌های قوی در ترک سیگار قهوه است. کافئین موجود در قهوه اثرات تحریک کننده سیگار را افزایش می‌دهد و نوعی هم افزایی ایجاد می‌کند. 

عوارض جانبی رایج ترک سیگار ممکن است شامل نوسانات خلقی، سرفه، مشکل در خوابیدن و هوس غذایی ناسالم باشد. درک و آماده شدن برای این عوارض جانبی می‌تواند به یک سفر موفق‌تر و پایدارتر به سمت سبک زندگی سالم‌تر و بدون سیگار کمک کند.

مدیتیشن

برای کسانی که مدیریت عوارض جانبی برایشان دشوار است، باید تمرینات تنفسی و مدیتیشن انجام دهند، روال تمرینی خود را بسازند تا خروجی سالمی برای ناامیدی خود داشته باشند و در صورت نیاز به صحبت با خدمات مشاوره تماس بگیرند.

منبع: اطلاعات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121093

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر