نحوه بازپرداخت هزینه بیمه تکمیلی صدای بازنشستگان را درآورد

نحوه بازپرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مورد اعتراض این قشر قرار گرفت.

نحوه بازپرداخت هزینه بیمه تکمیلی صدای بازنشستگان را درآورد

نحوه بازپرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مورد اعتراض این قشر قرار گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین؛ یک بازنشسته کشوری از تاخیر طولانی در پرداخت هزینه بیمه تکمیلی انتقاد کرد.

بازنشستگان کشوری هزینه‌ی بیمه تکمیلی را با تاخیر بسیار دریافت می‌کنند؛ سرابی بازنشسته بهداشت و درمان در این رابطه گفت: با وجود سرسام آور بودن هزینه‌های درمان و نیاز مبرم بازنشستگان به دریافت خدمات درمانی، متاسفانه پرداخت جبران خسارت به دارندگان بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با تأخیر‌های طولانی انجام می‌شود و این در شرایطی است که با وجود تورم موجود در جامعه، بازنشستگان زمانی مبالغ هزینه شده را دریافت می‌کنند که با آن حتی قادر به دریافت همان خدمات قبل نیستند، این به خصوص در مورد بازنشستگانی مصداق دارد که نیاز به دریافت خدمات مستمر و دوره‌ای دارند.

او ادامه داد: شرکت آتیه سازان حافظ یک شرکت ارزیاب خسارت است. نوع قرارداد  با صندوق بازنشستگی کشوری کارمزدی است و شرکت آتیه سازان حافظ تنها وظیفه بررسی اسناد درمانی بیمه‌شدگان این قرارداد را بر عهده دارد و نظر و نتیجه ارزیابی خود را به نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام می‌کند و بعد از محاسبات بیمه‌ای و طی مراحل قانونی، هزینه‌ها مستقیما توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود.

به گفته سرابی، مطابق آیین نامه‌ها و قوانین مصوب شورای عالی بیمه، شرکتهای بیمه‌گر در برابر بیمه‌شدگان تعهداتی دارند که باید بیمه‌شده را در جریان کامل قرار دهند از جمله تعیین حداکثر زمان مورد انتظار برای پرداخت هزینه خسارت که متاسفانه در این مورد هیچگونه اطلاعاتی در دسترس بازنشستگان مشمول بیمه تکمیلی نیست.

این بازنشسته ادامه داد: با توجه به زمان تحویل مدارک و اسناد هزینه‌های درمانی به بیمه آتیه سازان حافظ، معمولا این کارگزاری چند روز بعد از تحویل، اسناد را ارزیابی و مبالغ مورد تایید را مشخص کرده و به صندوق بازنشستگی کشوری اعلام می‌کند؛ در بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد که از زمان صدور حواله و ارسال به بانک جهت پرداخت چندین ماه طول می‌کشد که باید پرسید چرا؛ آیا این پروسه طولانی ناشی از عدم تامین منابع برای پرداخت از جانب صندوق بازنشستگی کشوری‌ست؟ یا تعلل بانک عامل در پرداخت هزینه‌ها علیرغم تامین منابع ازجانب صندوق بازنشستگی کشوری مشکل‌ساز است؟

بنا به اعلام اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، قرار بود هزینه‌های بیمه تکمیلی کمتر از مبلغ ۵۰۰هزارتومان حداکثر ظرف مدت سه روز پرداخت شود که این وعده محقق نشده است.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120510

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر