لبنیات کم چرب بخوریم یا پرچرب؟

همیشه استفاده از لبنیات پرچرب و کم چرب و تفاوت آنها با هم یک سوال اساسی برای مصرف کنندگان است.

لبنیات کم چرب بخوریم یا پرچرب؟

همیشه استفاده از لبنیات پرچرب و کم چرب و تفاوت آنها با هم یک سوال اساسی برای مصرف کنندگان است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به این مساله است که لبنیات یک نیاز مشخص برای بدن است. چه از نوع پرچرب یا کم چرب مهم این است که در سبد روزانه شما حضور داشته باشد و حذف آن ضرر‌های قابل توجهی به بدن شما تحمیل خواهد کرد.

اگر به قفسه‌های لبنیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپرمارکت سر زده باشید با فراوانی انواع لبنیات از نظر چربی روبه رو خواهید شد! انواع پرچرب، کم چرب و حتی نیم چرب را خواهید دید که انتخاب را سخت می‌کند! حتی در بین لبنیات پرچرب هم درصد‌های چربی متفاوتی را مشاهده می‌کنید. اما به راستی آیا لبنیات کم چرب از پرچرب مفیدتر است؟ آیا لبنیات پرچرب برای بدن مضر است؟!

برای تهیه کردن انواع قهوه به شما توصیه می‌شود از نوع پرچرب استفاده کنید، برای خوشمزه‌تر شدن غذا و دسر و کیک هم این دسته از شیر‌ها طرفداران بیشتری دارند. حتی اگر بخواهید روزی یک لیوان شیر میل کنید باز هم پرچرب‌ها در اول صف قرار دارند! اما آیا سلامت شما هم با این اختلاف در چربی شیر‌ها به خطر خواهد افتاد؟!

محققان پژوهش‌های زیادی داشته‌اند و بهتر است این را بدانید که از نظر نوع ویتامین و مواد معدنی هیچ کدام با هم فرق خاصی ندارند. هرآنچه در شیر و لبنیات پرچرب موجود است در نوع کم چرب آن‌ها هم به چشم می‌خورد و از سوی دیگر برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان کلسیم در این نوع لبنیات‌ها با هم متفاوت هستند. کلسیمی که لبنیات کم چرب دارند بیشتر از پرچرب است و این برگ برنده‌ی آنهاست. کلسیم هم شاخصه‌ی اصلی لبنیات است و چه بهتر که میزان بیشتری از آن را مصرف کنید؟ البته کسانی که میزان این ماده در بدنشان زیاد است بهتر است این نکته را هم درنظر بگیرند که کنترل شده استفاده کنند.

با مرور این موارد تنها تفاوتی که قابل توجه است به میزان کالری آن‌ها برمی‌گردد. کالری هم به صورت مستقیم بر چاقی و وزن شما تاثیرگذار است و در واقع هرچه شما کالری بیشتری دریافت کنید و وزن شما بالاتر برود اثر روشنی بر اندام‌های داخلی مثل قلب و مقدار قند خون شما خواهد گذاشت.

در پایان:

آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به این مساله است که لبنیات یک نیاز مشخص برای بدن است. چه از نوع پرچرب یا کم چرب مهم این است که در سبد روزانه شما حضور داشته باشد و حذف آن ضرر‌های قابل توجهی به بدن شما تحمیل خواهد کرد. برای بچه‌ها که در سن رشد هستند یا سالمندان که در معرض پوکی استخوان قرار دارند مصرف لبنیات خیلی حیاتی است.

منبع: راهنماتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120171

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر