خبر خوش برای بازنشستگان | متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود

طبقه گفته وزیر کار، دولت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توجه دارد و طرح همسان‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در حال اجرا است.

خبر خوش برای بازنشستگان | متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود

سازمان تامین اجتماعی هر ماه حقوق بازنشستگان را واریز می‌کند، اما میزان دریافتی این گروه با دخل و خرج آن‌ها همخوانی ندارد و امسال باعث اعتراض شدید آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش تامین اجتماعی برای بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی

طی چند ماه اخیر بازنشستگان در زمینه همسان سازی حقوق و افزایش میزان پرداختی اعتراص خود را به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند. در این خصوص حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرده که دولت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد و طرح همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم وجود دارد و حتی در حال اجرا است.

اما برخی کارشناسان و فعالان کانون بازنشستگان معتقدند که دولت برای اجرایی کردن طرح همسان سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی موانع زیادی را ایجاد کرده است. به گفته سیدحسن هاشمی، رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته کلانشهر اصفهان، طرح همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری بلافاصله بعد از تصویب اجرایی شد، اما همواره برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد.

مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

هاشمی اعلام کرده که بعد از پیگیری‌های متمادی، دولت دوازدهم سال گذشته لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را به مجلس ارائه داد. ولی مدتی پیش اخباری مبنی بر باز پس گیری این لایحه از مجلس منتشر شد. هنوز این موضوع به درستی تعیین تکلیف نشده بود که یک مشکل جدیدی برای اجرایی شدن این طرح در آینده به وجود آمد! آن هم مسئله افزایش حقوق پلکانی معکوس بود.

با این حال این مقام مسئول ابراز امیدواری کرده که سال آینده برای بازنشستگان کارگری هم تصمیمات بهتری اتخاذ شود. در واقع متناسب با مواد 111 و 96 قانون تامین اجتماعی افزایش سالانه حقوق و هزینه‌های زندگی برای این گروه هم اتفاق بیفتاد. به علاوه پرداخت 25 درصد سنوات باقی مانده این گروه هم انجام شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12014

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمد

        چرا بین ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری لشکری فرق میگزارید مگر ما آدم نیستیم چرا در مورد ما عدالت وجود ندارد عدالت مسکن دارو حقوق بهداشت ظلم و اجحاف در حق ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی بس است لطفا حقوق ما را همسان سازی کنید حقوق ما کفاف زندگی را نمیده شرمنده خانواده شدیم لطفا حقوق ما ازکارافتادان دائم بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی را براساس 30سال بیمه محاسبه و پرداخت کنید چرا که خدا خواسته ما ازکارافتاده و ناقص ومریض شویم و ما ازکارافتادگان دائم بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی نیازمند احترام و حمایت بیشتر هستیم لطفا حقوق ما را کامل پرداخت کنید

      • ناشناس

        از.مسؤولین فنی تامین اجتماعی خواهشمندم نسبت به بیمارستان تأمین اجتماعی شهر ستان ها نظارت داشته باشند با ما بازنشسته خیلی بدرفتاری تحقیرآمیز رفتار میشود اگر بیمارستان تأمین اجتماعی در انحصار پرسنل فامیلی است. بازنشستگان. تکلیف. خودشان را بدونن واز مراجعه. خودداری کنند واگر قرار شده به بازنشستگان هم خدمات. بدهند وپس. چرا ناقص ....وقتی برای کمبود دارو به مسؤول بیمارستان درگز مراجعه کردم. با دادوهوار. ....

      • ناشناس

        من دیگه رد دادم با این همسانسازی حقوق

      ارسال نظر