رقم اعتبار و جزئیات رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه کشور

رقم اعتبار و جزئیات رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه کشور توسط یک نماینده مجلس تشریح شد.

رقم اعتبار و جزئیات رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه کشور

رقم اعتبار و جزئیات رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه کشور توسط یک نماینده مجلس تشریح شد.

به گزارش عرشه آنلاین؛  یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلمان به کلیات رتبه‌بندی خوش‌بین هستند، گفت اجرای دقیق و شفاف رتبه‌بندی درخواست فرهنگیان است.

امانقلیچ شادمهر  ضمن اشاره به تعامل دولت و مجلس، اظهار کرد: «تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۲ سال معطلی با همکاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مصوبه‌ای ارزشمند بود. رتبه بندی معلمان حرکتی بی‌نظیر بود اما ایرادات در نحوه اجرا موجب شد که اصل کار دیده نشود.»

وی افزود:‌ «شیوه نامه اجرایی باید در کارگروه با حضور معلمان بررسی می‌شد. امروز موضوع بازنشستگان در دستور کار است. اعتراضات ۱۲ هزار نفر معلم نیز در حال بررسی است. تا حدودی وضعیت اجرای رتبه بندی بهتر شده است.»

شادمهر با بیان اینکه در شیوه ارزیابی معلمان باید بازنگری صورت گیرد، گفت: «جامعه آماری معلمان نیز در مجموع نسبت به کلیات رتبه بندی خوش بین هستند و درخواست دارند که این مصوبه به صورت کامل اجرایی شود. اجرای دقیق و شفاف رتبه‌بندی خواسته معلمان و نمایندگان مجلس است.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ضمن اشاره به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: «در برنامه هفتم توسعه در این حوزه عناوین کلی ذکر شده است. سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان نیاز است بر همین اساس برای سال ۱۴۰۲، ۳۰ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد.»

منبع: پانا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119391

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر