حقوق معلمان با طرح رتبه بندی 10 تا 25 درصد افزایش می یابد

به ازای ارتقاء رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود.

حقوق معلمان با طرح رتبه بندی 10 تا 25 درصد افزایش می یابد

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: هدف غایی لایحه رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزش است و این لایحه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد.

«علیرضا منادی سفیدان»   با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: هدف غایی این قانون افزایش کیفیت آموزش و افزایش شان و منزلت معلمان است.

نظر دهید |نظرتان درباره رتبه بندی معلمان چیست ؟ تاثیر آن در زندگی و شغل معلمان چیست

اجرای طرح رتبه بندی معلمان چه تاثیری بر زندگی وشغل معلمان دارد ؟ آیا این طرح کامل و جامع است و در اجرای ان مشکلی پیش نمی آید ؟ شما دراین بار چه نظری دارید ؟در پست بالا نظرات خود را بنویسید و پرسش هایتان را طرح کنید :

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس زندگی متناسب با شان جایگاه معلمی را ضرورت امروز جامعه و نظام آموزشی کشور دانست و عنوان کرد: امروز جامعه معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند اگر جامعه فرهنگیان از امکانات رفاهی خوبی برخوردار شوند به تبعیت آن  کیفیت آموزش  در کشوربالا می رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صورت تصویب نهایی این لایحه، معلمان ۸۰ درصد همتراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.


بیشتر بخوانید : رتبه بندی معلمان


 

منادی سفیدان اضافه کرد: بر اساس این لایحه هر فردی که پست معلمی در کشور دارد، رتبه بندی می‌شود و معلمان در ۵ رتبه با نام و عنوان معلم با نام‌های «معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم» رتبه بندی می‌شوند.

وی افزود: به ازای ارتقاء رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد ۲۵ درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

رییس کمیسیون آموزش لایحه رتبه بندی معلمان را گامی بلند برای ارتقای منزلت و بهبود معیشت معلمان دانست و تصریح کرد: در عناوینی که در لایحه رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده، تلاش شده که معلمان نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عملکرد رقابتی معلمان، تقویت شایستگی‌های عمومی،  کیفیت عملکرد معلمان را از اهداف دیگر این طرح دانست و گفت:رتبه بندی، رقابت سالم و رضایت‌مندی شغلی را در کادر آموزشی  کشور ایجاد  می کند و با ایجاد مشوق های برای رقابت به تقویت کیفیت آموزشی و تربیتی کمک خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه این لایحه مغایرتی با اصل ۷۵ قانون اساسی ندارد گفت: برخی مخالفان لایحه رتبه بندی معلمان  عدد و ارقام غیر واقعی در مورد اجرای این لایحه مطرح می کنند اما بار مالی  این لایحه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است و ارقام عنوان شده از جانب مخالفان تکذیب می‎‌شود.

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1186

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • م .معراجی

        با اجرای طرح رتبه بندی؛معلمان تازه حقوق معلمان ب مرز خط فقر میرسد؛
        حق متولیان اموزش و پرورش فرزندان این کشور ثروتمند خیلی بیشتر از افزایش چند میلیون میباشد؛ دولت و مجلس بیش از ۱۰ سال هست که؛ حقوق و مزایای معلمان را پایمال کرده؛! و نتیجه ان دوشعله شدن بی انگیزگی معلمان شده است

      • ز ج

        ما که با۲۲ سال سابقه و حقوق فرهنگی بخور نمیر داریم زندگیمان می چرخانیم با دو بچه شوهر مریض ۰۰۰آب از سر ما گذشته کسی که ما فرهنگیان درک نمی کنه۰۰۰این همه سنگ اندازی بابت افزایش حقوق رتبه بندی به چه چیز می خواهند درست ۰۰۰هر روز چند بار اخبار فرهنگیان مرور می کنیم که شاید دلشون به رحم افتاد و این رتبه بندی اجرا کنند که شاید گوشه ای از مشکل ما حل شود۰۰خدا کنه یک رتبه بندی آب دار باشه تا این همه سختی به دوش نکشیم

      • ابراهیم

        باسلام بنام خدا مشکلات اصلی ودغدغه همیشگی وپایین آمدن منزلت اجتماعی واعتبار وارزش شغل شریف معلمی دربین مردم فقط کم بودن حقوق وزندگی فلاکت بار وزجر آور معلمان و خانواده هایشان در زیر خط فقر و معیشتی است اگر با اجرای طرح رتبه بندی حقوق معلمان حداقل بدون هیچ شرطی کمتر از 18میلیون باشد بهتر است که رتبه بندی اجرا نشه چون ن با افزایش 7میلیونی هیچ ارزشی ندارد معلمان زمانیکه معلم شدند تمام شرایط علمی وعمومی وکیفیت آموزشی و علمی وعمومی داشته اند وگرنه معلم نمی‌شدند رتبه بندی جدید باید طبق تجربه سوابق ورتبه های قبلی که فرهنگیان براساس صلاحیت وکیفیت آموزشی و علمی وعمومی بدست آورده اند باشد و گذاشتن شرایط جدید یک نوع توهین به معلمان و دانش وشغل شریف معلمی است و هیچ چیزی را عوض نمیکنه معلمی بعد از 24سال دوباره بخواهد بعد از چند بار رتبه‌بندی دوباره تعیین صلاحیت شوند یعنی بعد از24 سال طرف صلاحیت معلمی نداشته اگر قرار شروط رتبه بندی جدیدی باشد باید برای کسانی باشد که تازه شروع بکار کرده آن ویا در ادامه باید رتبه بگیرند نه کسانیکه در رتبه بالا قرار گرفته اند مگر افزایش 12تا20میلیونی که حقوق خیلی از کارمندان ادارات را از20تا50میلیون بر اساس فوق‌العاده ویژه و خاص ودیگر طرحها اضافه کردند بر اساس شروط بود مگر بر اساس تجربه و سابقه نبود امیدوارم با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان را بیشتر ازاین سر شکسته وبی انگیزه نکنند و رتبه بندی جدید نیز بر اساس سابقه ورتبه های قبلی انجام دهند تا باعث سر خوردگی فرهنگیان زحمتکش و مظلوم بعد از مدتها انتظار واسترس معلمان و خانواده هایشان نشود وحداقل حقوق آنها را دراین تورم 200درصدی کمتر از 18میلیون نباشد وگرنه تاثیری در وضعیت بد معیشتی ومالی فرهنگیان زحمتکش و مظلوم نخواهد داشت هف ما از رتبه بندی بخش زیادی آن اضافه شدن حقوق وعدالت در پرداختی کارمندان است نه سرخوردگی معلمان بعد آده سال وگرنه اکنون حدود ده سال که فرهنگیان دارند براساس صلاحیت وکیفیت آموزشی و علمی وعمومی رتبه بندی میشوند واکنون باید اسمش عوض بشه نه چیز دیگر

      • بیرانشاه

        اگر رتبه بندی وسند تحول در این مملکت جایی ندارد وباعث تورم میشود وهیچ معیاری برای اندازه گیری ان وجود ندارد مرغی حسابش کنید

      ارسال نظر