خبر مهم وزیر کار درباره تعیین دستمزد کارگران در سال 1403

وزیر کار توضیحاتی درباره تعیین دستمزد کارگران در سال 1403 داد.

خبر مهم وزیر کار درباره تعیین دستمزد کارگران در سال 1403

وزیر کار توضیحاتی درباره تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستمزد و حقوق کارگران را در بودجه براساس دو شاخص تورم و شاخص سبد معیشت تعیین می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص تعیین دستمزد و حقوق کارگران در بودجه ما این موضوع را براساس دو شاخص تورم و شاخص سبد معیشت تعیین می‌کنیم. در این موضوع قانون‌گذار «متناسب با»، «با توجه به» و «با در نظر گرفتن» این دو شاخص را عنوان کرده است که ما در این موضوع با نمایندگان کارگران و کارفرمایان به نتیجه می‌رسیم.

مرتضوی ادامه داد: یعنی ما پیشنهاد نمایندگان کارگران و کارفرمایان را در دستور قرار می‌دهیم و به رای می‌گذاریم. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ گشایش‌هایی صورت بگیرد و ما شرمنده آحاد مردم نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص نمی‌کند، گفت: بعضاً فکر می‌کنند وزیر کار حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کند، در حالی که ما یک نخ تسبیح هستیم که نمایندگان دولت، نمایندگان جامعه کارگری و نمایندگان جامعه کارفرمایی را به نقطه مشترک می‌رسانیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ گشایش‌هایی صورت بگیرد و ما شرمنده آحاد مردم نباشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص عدد احتمالی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ هم عنوان کرد: این موضوع سه‌جانبه‌گرایی است؛ یعنی اصل بر مذاکرات و چانه‌زنی است و باید ببینیم چه عددی پیشنهاد و چه چیزی تصویب می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118008

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر